Yazar "Marangoz, Mehmet" için listeleme
-
Avrasya Ekonomik Birliği ve Avrasya Ekonomik Birliği Üyesi Ülkeler ile Türkiye’nin Dış Ticaretinin Kariılaitırmalı Analizi
Denizci, Güldesen; Marangoz, Mehmet (2019)Soğuk savaş sonrası süreçte, Amerika Birleşik Devletleri (ABD)?nin tek kutuplu düzenine karşı yeni oluşumlar ortaya çıkmıştır. Bu dönemdeki alternatif oluşumlardan biri Avrasya Ekonomik Birliği (AEB)?dir. AEB, 29 Mayıs ... -
Brand attitudes of entrepreneurs as a stakeholder towards a city
Kaya, Funda; Marangoz, Mehmet (Elsevier Science Bv, 2014)City branding has been emerging in branding literature. In this perspective, cities can be branded as well as a product or a service. Moreover, stakeholders play critical role in branding process of a city. In a city, there ... -
Bütünleşik Kanal Deneyimini Etkileyen Faktörlerin AHP Yöntemi ile Belirlenmesi: Bankacılık Sektörüne Yönelik Bir Çalışma
Marangoz, Mehmet; Erboy, Nedret (2020)Amaç – Bankacılık sektöründe bütünleşik kanal deneyimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi müşterilerin deneyimlerini iyileştirerek müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmada büyük önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, ... -
E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
İnternet teknolojilerinin hızlı gelişimi ve dünya çapında yaygınlığı ile ön plana çıkan e-ticaret, hem işletmelere hem de tüketicilere sağladığı yararlar nedeniyle daha fazla tercih edilir hale gelmektedir. Yeni ekonomi ... -
Evaluation of the Impact of the Covid-19 Pandemic on Consumer Spending in Turkey by Structural Break Analysis
Marangoz, Mehmet; Özkoç, Hatice Hicret (Cesky Statisticky Urad, 2023)The purpose of this study is to investigate and evaluate the impact of the global Covid-19 crisis on consumer spending tendencies in Turkey. The data of the study, which are weekly data, consists of the "Debit Card and ... -
Giyim Tercihlerinin İlk İzlenim Oluşturma ve Tüketim Kararlarına Etkisi
Bu araştırmanın amacı giyim tercihlerinin ilk izlenimler üzerindeki etkisini ve bu izlenimlerin bireylerin özellikleri ve tüketim kalıplarına ilişkin değerlendirmelerdeki rolünü tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ... -
Hedonik ve Faydacı Tüketim Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Coşkun, Taha; Marangoz, Mehmet (2019)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin hedonik ve faydacı tüketim davranışlarını belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçeğin kapsam geçerliği alanyazın taraması, derinlemesine görüşmeler ve nitel veri analiz ... -
ORGANİK ÜRETİM SÜRECİNDE ORGANİK 1.0’DAN ORGANİK 3.0’A GEÇİŞ ve ORGANİK 3.0’IN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Marangoz, Mehmet; Kumcu, Elif Hasret (2018)Organik tarım ve organik üretim tarihsel süreç içerisinde büyük gelişmeler göstermiş ve bugün yeni bir aşamaya gelinmiştir. Bu yeni aşamanın adı “Organik 3.0” olarak belirlenmiştir. Organik üretimin tüm devletlerin ana ... -
Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği
Marangoz, Mehmet; Karadağ, Levent (2017)Sürdürülebilir turizm, son yıllarda sıklıkla incelenen önemli bir konudur. Turizm sektöründe, arzı oluşturan unsurlar arasında doğal, kültürel ve ekonomik kaynaklar yer almaktadır. Paket tur kavramı ve her şey dahil sistem ... -
Tüketici Mahremiyetinin Korunması: Sorumlular ve Yöntemler Üzerine Nitel Bir Araştırma
Aydın, Ali Emre; Marangoz, Mehmet (2018)Bu çalışmanın amacı tüketici mahremiyetinin korunması konusunda hangi aktörlerin sorumlu görüldüğü ve ne tür stratejilerin kullanılabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntemlerden faydalanılmıştır. ... -
Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı
Marangoz, Mehmet; Aydın, Ali Emre (2017)Bu çalışmada yeni bir yaklaşım olarak perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı tartışılmaktadır. Çalışma bütünleşik kanal yaklaşımının kavramsallaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda perakendecilikte ... -
Tüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler
İşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte ... -
Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması
1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına ... -
Tüketimde Alternatif Bir Yaklaşım Olarak Paylaşım Ekonomisi: Ortak Kullanım Ağlarının İçerik Analizi ile İncelenmesi
Bu çalışmada paylaşım ekonomisi çerçevesinde ortak kullanım ağları incelenmiş, web sitelerinin ortak kullanım hareketinin yayılmasındaki rolü tartışılmıştır. Ortak kullanım hareketi kapsamında incelenen alt sistemlerin ... -
Using strategic philanthropy to improve heritage tourist sites on the Gallipoli Peninsula, Turkey: community perceptions of changing quality of life and of the sponsoring organization
Polonsky, Michael; Hall, John; Vieceli, Julian; Atay, Lutfi; Akdemir, Ali; Marangoz, Mehmet (Channel View Publications, 2013)This paper examines the "Respect for History" project on Turkey's Gallipoli Peninsula sponsored by a Turkish oil company, OPET. The project sought to enhance and protect the cultural and historical experiences of tourists ...