Yazar "Topaloğlu, Cafer" için listeleme
-
Adopting environmentally friendly mechanisms in the hotel industry A perspective of hotel managers in Central and Eastern European countries
Novacka, Ludmila; Picha, Kamil; Navratil, Josef; Topaloğlu, Cafer; Svec, Roman (Emerald Group Publishing Ltd, 2019)Purpose - This paper aims to assess how a hotel geographical location in different parts of Central and Eastern Europe influences the complexity of perception of pro-environmental behavior. Design/methodology/approach - ... -
Algılanan liderlik tarzı ve örgütsel bağlılık ilişkisi, Marmaris’te yer alan beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde bir uygulama
Topaloğlu, Cafer; Dalgın, Taner (2013)Araştırmanın Temelleri: Emek yoğun bir endüstri dalı içerisinde yer alan otel isletmelerinde, çalışanların örgütsel bağlılığı son derece önemlidir. Yöneticilerin liderlik tarzı, iş görenler arasındaki ilişkiler, ücret, ... -
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
Avcı, Umut; Topaloğlu, Cafer (2009)Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ... -
Kültürel Farklılıkların Yönetimi Sürecinde Kültürel Zekânın Etkinliği
Dilek, Nur Kulakoğlu; Topaloğlu, Cafer (2017)Çalışmanın temel amacı, A grubu seyahat acentaları yöneticileri üzerinde kültürel zekânın önemini ve kültürel farklılıkların yönetilebilmesi sürecindeki etkisini irdelemektir. Bu bağlamda çalışmada, yazındaki çalışmalardan ... -
Linkages among business strategy, uncertainty and performance in the hospitality industry: Evidence from an emerging economy
Köseoğlu, Mehmet Ali; Topaloğlu, Cafer; Parnell, John A.; Lester, Donald L. (Elsevier Sci Ltd, 2013)This study investigates linkages among business strategy, environmental uncertainty, and performance in an emerging economy. The hotel sector in Turkey's hospitality industry is investigated. Generic strategies were ... -
Otantik Liderlik Bireysel Kariyer Planlaması Üzerinde Etkili Midir?
Yılmaz, Emine; Topaloğlu, Cafer (2018)Bu araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamaları ile hocalarının otantik liderlik derecesinin ilişkisini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Nicel yöntemle ... -
Otel Çalışanlarında Algılanan Örgütsel Destek, İş Yeri Yalnızlığı ve İş Tatmini İlişkisi
Gümüş Dönmez, Filiz; Topaloğlu, Cafer (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2020)Günümüzde işletmelerde algılanan örgütsel destek ve iş tatminin sağlanması kadar iş yeri yalnızlığının en aza indirilmesi de büyük önem arz etmektedir. Bu sebeple bu araştırmada Muğla’da faaliyet gösteren ve her şey dâhil ... -
Otel Çalışanlarının Mesleki ve Gelecek Beklentilerine Yönelik Bir Araştırma: Antalya Örneği
Esen, Funda Ön; Topaloğlu, Cafer (2018)Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan kişilerin turizm mesleği ve gelecekten beklentileri ile ilgili düşüncelerini belirlemek ve katılımcıların meslek ve gelecekten beklentileri ile ilgili düşüncelerinin demografik ... -
Otel İşletmelerinde Cameron-Quinn Örgüt Kültürü Tiplerinin Yenilikçiliğe Etkisi
Çetin, Ahmet; Topaloğlu, Cafer (2018)Turizm sektörü içerisinde yer alan otel işletmeleri hem yerel hem de küresel olarak yoğun bir rekabet ortamında varlıklarının devam ettirmeye çalışan işletmelerdir. Bu yoğun rekabet içerisinde otel işletmelerinin başarısını ... -
Swot Analysıs of Plateau Tourısm Potentıal of Karabağlar Plateau Wıth Its Authentıc Envıronment
Dönmez, Filiz Gümüş; Topaloğlu, Cafer (2018)People who want to get rid of the stress and fatigue of everyday life have recently started to head for rural areas rather than coastal strips. One of the touristic activities in rural areas is plateau tourism. Plateau ... -
Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Duyusal Pazarlama Uygulamaları
Bu çalışmanın amacı, yiyecek ve içecek işletmelerinin duyusal pazarlama farkındalıklarını belirlemek ve işletmelerin bilerek ya da bilmeyerek kullandıkları duyusal pazarlama uygulamalarını keşfetmektir. Bu sebeple araştırma ...