Yazar "Ulubey, Özgür" için listeleme
-
2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerlendirilmesi
Başaran, Semra Tican; Ulubey, Özgür (2018)Bu araştırmada Türkiye’de 2013 yılında uygulamaya konulan okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Değerlendirmede Provus’un Farklar Modeli temel alınmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
Aday öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesi
Ulubey, Özgür (Hacettepe University, 2018)Starting from February 2016, the Ministry of Turkish National Education launched a new program for novice teachers under the Directive on Novice Teacher Training Process. It is understood that the aims of this program are ... -
Changes and transformations in the curricula of elementary education citizenship, democracy and human rights from 1926 to 2018
Ulubey, Özgür (Pegem Akademi Yayıncılık Egitim Danısmanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2021)In this study, the curricula of citizenship, democracy and human rights developed from 1926 to 2018 were examined in depth with the aim of determining changes, transformations and developments. As a qualitative study based ... -
Determining to Which Degree Pedagogical Teacher Training Serves the Teaching Profession A Scale Development Study
Ulubey, Özgür; Aydın, Hasan; Toraman, Çetin (Center Transylvanian Studies, 2017)The quality of teachers being trained is crucial for advanced countries. This can be seen from the fact that they frequently question their higher education process and teacher training systems. Teacher training processes ... -
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
Koçer, Ece; Ulubey, Özgür; Taş, İlkay Doğan (2016)Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ... -
Evaluation of 2018 initial teacher training programs
Ulubey, Özgür; Başaran, Semra (2019)The aim of this study is to evaluate the initial teacher training programs updated in 2018 in Turkey. In the study, the basic interpretive research design was used. Participants of the study were 32 faculty members from ... -
Evaluation of the 1st Grade Turkish Textbooks and Teacher's Manual
Araştırmanın amacı, İlköğretim 1. sınıf Türkçe dersi öğretmen ve öğrenci kitaplarının farklı alanlardan çeşitli uzmanların görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Doküman analizi tekniğinin kullanıldığı araştırmada farklı ... -
Examination of the Relations between Achievement Emotions, SelfRegulated Learning Strategies and Academic Achievement in Mathematics
Unsatisfactory scores of Turkish middle school students at recent national and international mathematical tests such as PISA 2015 and TEOG 2017 urge to examining factors related to mathematical achievement. In this study, ... -
Future Citizenship, Democracy and Human Rights Education with Creative Drama and Other Interactive Teaching Methods
Ulubey, Özgür; Gözütok, Fatma Dilek (Turkish Education Assoc, 2015)In this study, by using Citizenship and Democracy Education Curricula (CDEC) with creative drama and other interactive teaching methods, it was aimed to determine the academic achievement of students, their commitment to ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Okullarına İlişkin Görüşleri
Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi
Bu araştırmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programındaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarının belirlenmesi ve motivasyonlarındaki değişimin yönünün incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama ... -
Pre-service teachers’ opinions about the application level of elementary school program
Aykaç, Necdet; Ulubey, Özgür (2012)Bu araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan İlköğretim Programı’nın uygulanma düzeyinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma ... -
Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması
Bu araştırma Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin (Webster-Stratton, 2012) Türk Kültürüne uyarlanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel türdeki araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde görev yapan 48-72 ay ... -
Türkiye Cumhuriyetin İlanından 2005’e Eğitim Felsefelerinin İlkokul Programlarına Yansıması
Ulubey, Özgür; Aykaç, Necdet (2017)Bilgelik sevgisi anlamına gelen felsefe, insanın zihninin sistematik bir biçimde çalışmasının ürünüdür. Eğitim felsefesi ise eğitimin imkânı, doğası, amaçları ve yöntemleri ile ilgili problemleri, felsefeye özgü yöntemlerle ... -
Yaratıcı Drama ve Diğer Etkileşimli Öğretim Yöntemleri ile Geleceğin Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
Ulubey, Özgür; Gözütok, Fatma Dilek (2015)Bu araştırmada yaratıcı drama ve diğer etkileşimli öğretim yöntemleri kullanılarak Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Programının akademik başarılarının, demokratik değerlere bağlılıklarının, başarılı öğrencilerin başarılı ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi Bir Meta- Analiz Çalışması*
Ulubey, Özgür; Toraman, Çetin (2015)Bu araştırmada yaratıcı drama yönteminin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelendiği deneysel çalışmaların bir araya getirilerek yaratıcı dramanın akademik başarıya etkisinin belirlenmesi ve araştırma ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin HIV/AIDS’e İlişkin Farkındalığa Etkisi
Yılmaz, Simge; Ulubey, Özgür (2020)Bu araştırmada, yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarında HIV/AIDS’e ilişkin farkındalığa etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ankara’daki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 19 öğretmen adayı ile yürütülen ...