Yazar "Yıldırım, Kasım" için listeleme
-
A 3-Year Study of a School-Based Parental Involvement Program in Early Literacy
Crosby, Susan Ann; Rasinski, Timothy; Padak, Nancy; Yıldırım, Kasım (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2015)Although parental involvement in children's literacy development has been recognized for its potential in helping children develop early literacy achievement, studies of the effectiveness and sustainability of school-based ... -
4-8. Sınıflarda Türk Öğrencilerin Bilgi Verici Metinlerde Akıcı Okuma ve Anlamaları
Yıldırım, Kasım; Rasınskı, Timothy; Kaya, Dudu (2017)Bu çalışma 4-8. sınıf Türk öğrencilerinin bilgi verici metinlerde okuduğunu anlamaları üzerinde akıcı okumanın rolü hakkında bilgi vermek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Her sınıf seviyesinden 100 öğrenci akıcı okuma, kelime ... -
Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi
Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Çetin; Ateş, Seyit (2013)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik öğretmen bilgileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik ... -
Anne ve Babaların Okul Anılarının Çocuklarının Okula Karşı Tutum ve Akademik Başarılarına Etkisi
Başaran, Semra Tican; Yıldırım, Kasım (2017)Bu araştırmanın amacı anne ve babaların okul anılarının çocuklarının okula ilişkin tutumlarına ve akademik başarılana etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda toplam 381 lise öğrencisi ve ebeveynleri araştırma sürecine ... -
Are Children’s Picture Books Concerned with Single-Parent Appropriate to the Turkish Sociocultural Context?
Çetinkaya, Fatih Çetin; Öksüz, Halil İbrahim; Yıldırım, Kasım; Rasinski, Timothy; Valerio, Meghan (Springer, 2021)This study aimed to explore the opinions of the preservice teachers about the children’s picture books related to single-parent families. A total of 61 preservice teachers majoring in English Language Arts participated, ... -
The art and science of reading fluency and fluency instruction
Rasinski, Timothy; Young, Chase; Paige, David D.; Yıldırım, Kasım (Elsevier, 2023)Although often neglected and misunderstood, reading fluency has been identified as a critical competency for proficient reading. In this essay we define fluency, present its uneven history, identify and describe effective ... -
Branş Öğretmenlerinin Okuma Becerilerini Kendi Öğretim Alanlarında Kullanmalarına Yönelik İnançları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Yıldırım, Kasım (2016)Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin okuma becerilerini kendi öğretim ortamlarında kullanmalarına yönelik inançları ile ilgili bir ölçek geliştirme çalışması yapmaktır. Faktör analizi ve güvenirlik çalışmaları için ... -
A comparison of three read-aloud methods with children’s picture books in the Turkish language context: Just reading, performance based reading, and interactional reading
Sezer, Behlül Bilal; Çetinkaya, Fatih Çetin; Kaya Tosun, Dudu; Yıldırım, Kasım (Elsevier, 2021)This study compared the effects of three different read-aloud methods on text reading fluency and reading comprehension. The sample included a total of 152 first-grade and third-grade students. The data were collected by ... -
Çocuk Kitaplarını Çözümlemeye Yönelik Bir Uygulama: Samed Behrengi ve Küçük Kara Balık Örneği
Bu araştırmada bir edebî eseri çözümlemeye yönelik örnek bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada Samed Behrengi’nin Küçük Kara Balık (KKB) isimli eserini çözümlemek amacıyla Wolf’un (2004) önerdiği çoklu bakış açısından ... -
Dördüncü Sınıf Öğrencilerin Akıcı Okumalarının Basit ve Çıkarımsal Anlama Düzeylerine Göre Değerlendirilmesi
Kaya, Dudu; Yıldırım, Kasım (2016)Bu çalışmada 4. sınıf öğrencilerinin metin türlerine göre akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Öğrencilerin hikâye edici ve bilgi verici metinlerde akıcı okumaları; hız, doğru okuma ... -
Fluency and comprehension of narrative texts in Turkish students in grades 4 through 8
Yıldırım, Kasım; Rasinski, Timothy; Kaya, Dudu (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)The present study attempted to extend our knowledge of the role of reading fluency in contributing to reading comprehension among Turkish students in grades 4 through 8. One hundred students at each grade level were ... -
Geri Bildirimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerine Etkisi
Kaya, Bengisu; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım; Rasinski, Timothy (Türk Eğitim Derneği, 2020)Bu araştırmada geri bildirimin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı yazma becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun ... -
Improving financial literacy through interactive read-aloud with children’s picture books
Çetinkaya, Fatih Çetin; Yıldırım, Kasım; Öksüz, Halil İbrahim; Sönmez, Muhammet; Kaya Tosun, Dudu; Rasinski, Timothy (Routledge, 2023)The current study aimed to explore the effects of interactive read-aloud with children’s picture books on third-grade elementary school students’ financial literacy attitude and behavior. A pretest-posttest control group ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Üzerinde Konuşma ve Okuma Prozodisinin Etkisi
Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerinde konuşma ve okuma prozodilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma sürecine toplam 97 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi dâhil ... -
LET'S BRING BACK THE MAGIC OF SONG FOR TEACHING READING
Iwasaki, Becky; Rasinski, Timothy; Yıldırım, Kasım; Zimmerman, Belinda S. (Wiley, 2013)Based on a first grade teacher's search for approaches to promote successful reading acquisition in her first grade classroom, the authors present a curricular engagement in which the teacher explored using music, specifically ... -
Matematik ve Geometri Eğitiminde Teknoloji Tabanlı Yaklaşımlar
Karaarslan, Enis; Boz, Burçak; Yıldırım, Kasım (2.2.2013)Bu çalışmanın amacı teknolojik gelişmeler ışığında matematik ve geometri eğitiminde ortaya çıkan farklı yaklaşımları incelemek ve bu yaklaşımların sınıf içi öğretim uygulamalarına nasıl entegre edildiğini ortaya koymaktır. ... -
Okuma Çemberleri: Niçin ve Nasıl? Örnek Bir Uygulama
Doğan, Birsen; Yıldırım, Kasım; Çermik, Hülya; Ateş, Seyit (2018)Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Bu gruplarda öğrenciler, okuduklarını tartışmakta ve paylaşmaktadırlar. Gruplarda üstlendikleri rollerin ... -
Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit; Çermik, Hülya; Doğan, Birsen (2019)Bu araştırmada okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 3. sınıf ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları
Ata, Rıdvan; Yıldırım, Kasım (2016)Bu çalışmada öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı dersi kapsamında verilen okuma aktivitelerinde internet ve sosyal medya araçlarını kullanırken edindikleri okuma stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen ...