Yazar "Yaman, Burçak Boz" için listeleme
-
7. Sınıf Matematik Ders Kitaplarında Dönüşüm Geometrisi İşlenişinin Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi
Bu araştırmanın amacı 7. sınıf matematik ders kitaplarında yer alan dönüşüm geometrisi işlenişlerini 2009 yılı ilköğretim matematik dersi öğretim programını dikkate alarak incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden doküman ... -
Affective factors associated with computational estimation of seventh graders
Yaman, Burçak Boz; Bulut, Safure (2012)Yaklaşık sonuçlar elde edebilmek ve bu sonuçlar hakkında yorum yapabilmek ilköğretim matematik öğretimi programında akıl yürütme ve tahmin becerisi altında vurgulanmaktadır. Yapılan çalışmalar bu becerinin birçok bileşenlerinin ... -
A case study about computational estimation strategies of seventh graders
Yaman, Burçak Boz; Bulut, Safure (2012)Amaç ve Önem: Bu çalışmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin hesaplamalı tahmin sorularını cevaplarken kullandıkları yöntem ve stratejileri incelemektir. Hesaplamalı tahmin becerisi 2005 yılından bu yana ... -
Euler Formülü Öğretiminde 5e Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Derslerin Paydaşlarının Deneyimleri
Yaman, Burçak Boz; Bulut, Safure (2019)5E öğrenme döngüsünün kullanıldığı ders işlenişlerinin olumlu çıktıları uzun yıllardır bilinen bir durumdur. Buna rağmen öğretmenlerin bu ders işlenişlerini çok sık tercih etmemelerinin ardında yatan sebeplerden bir tanesi ... -
Faculty Members’ Perspectives on Teaching Mathematics Online: Does Prior Online Learning Experience Count?
Adnan, Müge; Yaman, Burçak Boz (2015)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim, yalnızca açık ve uzaktan eğitim veren yükseköğretim kurumlarının sayılarının artmasına neden olmakla kalmamış, geleneksel yüz yüze eğitim veren yükseköğretim ... -
High School Students’ Performances on Proof Comprehension Tests
This study is a part of a large scale project in which an action research design is used to teach proof to 11th grade students. This part of the project aims to identify students’ comprehension level through five proof ... -
Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur Programları ile Karşılaştırması
Erbilgin, Evrim; Yaman, Burçak Boz (2013)Bu çalışmanın amacı Türkiye'nin öğretmen yetiştirme programlarını üç farklı ülkenin öğretmen yetiştirme programları ile karşılaştırmaktır. Karşılaştırma yapılan üç ülke, Finlandiya, Singapur ve Japonya, TIMSS 2011 ve PISA ... -
Mathematıcal Modelıng Actıvıty: Murat’s Mobıle Phone
Yaman, Burçak Boz; Uyarlı, Melike (2018)In this study, a mathematical modeling activity was designed and implemented in a seventh grade classroom. The students were first expected to examine a given mathematical model of a problem that is based on a real life ... -
Middle School Mathematics Teachers’ Opinions on Estimation
Bulut, Safure; Yaman, Burçak Boz (2017)The purpose of the study is to investigate 5-8th grades mathematics teachers’ opinions on estimation. The phenomenological research design is used. The semi-structured interviews were conducted with seven teachers who have ... -
A Multiple Case Study: What Happens in Peer Tutoring of Calculus Studies?
Yaman, Burçak Boz (Necmettin Erbakan Univ, 2019)This study aims to investigate the properties of peer tutoring of first year engineering students on a Calculus-I course. Five dyads are constructed with different properties, and eight volunteer students. The students met ... -
Mühendislik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Dair Beklenti, Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri
Adnan, Müge; Yaman, Burçak Boz (2017)Bu çalışmanın amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin çevrimiçi teknolojiler kullanılarak harmanlanmış olarak tasarlanan Kalkülüs-2 dersi bağlamında ...