Kurum Yazarı "Avcı, Umut" İçin Listeleme
-
Comparison of Tourists' and Employees' Evaluations Regarding Services
Sayılır, Ali; Avcı, Umut (2007)Turistlerin uyruklarına bağlı olarak konaklama işletmelerinin hizmet performansı hakkındaki değerlendirmelerinin farklılık arz edip etmediğini saptamak ve turistler ile hizmet verenlerin değerlendirmelerini karşılaştırmak ... -
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
Avcı, Umut; Topaloğlu, Cafer (2009)Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ... -
Hizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Avcı, Umut; Sayılır, Ali (2006)Hizmet işletmelerinin başarılı olmasında ve üstün performans göstermesinde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin sağlanması oldukça önemlidir. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini ... -
Identifying the complex relationships among emotional labor and its correlates
Gürsoy, Doğan; Boylu, Yasin; Avcı, Umut (Elsevier Sci Ltd, 2011)Studied since the late 70s, emotional labor has received much attention especially in the service product context due to its presumed double edged wedge potential. Several job-related and person-related factors are postulated ... -
Mesleki Bağlılık ve Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etken Faktörler Olarak Birey-Meslek Uyumu ve Mesleğin Sosyal Statüsü: Turizm Sektöründe Görgül Bir Araştırma
Arıkan Saltık, Işıl; Avcı, Umut; Kaya, Ufuk (2016)Bu çalışmada, mesleki bağlılıkta önemli iki öncül olan "birey-meslek uyumu" ve "mesleğin sosyal statüsüne" ilişkin algının mesleki bağlılık ve mesleği bırakma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, değişkenler ... -
Öğrenen Örgütlerin Oluşturulmasında Üst Kademe Yöneticilerin Rolü
Okumuş, Fevzi; Avcı, Umut; Kılınç, İzzet (2007)Bu çalışmada öğrenen örgütlerin oluşturulmasında üst kademe yöneticilerinin rolü ve görevleri tartışılmıştır. Öğrenen örgütler bilgiyi elde etme, elde edilen bilgiyi farklı yönetim kademelerine aktarma ve edinilen bilgiyi ... -
Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme
Avcı, Umut (2009)Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ... -
Strategic orientation and performance of tourism firms: Evidence from a developing country
Avcı, Umut; Madanoglu, Melih; Okumuş, Fevzi (Elsevier Sci Ltd, 2011)This study investigates whether tourism firms in a developing country, namely Turkey, which adopt one of the four strategic orientations of Miles and Snow (1978), differ based on their financial and non-financial performance. ... -
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
İbicioğlu, Hasan; Avcı, Umut; Boylu, Yasin (2003)Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ... -
Yıldırma algısı ve etkileri: Hizmet sektöründe bir araştırma
Avcı, Umut; Kaya, Ufuk (2013)Yıldırma davranışları son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunlarından birisi durumuna gelmiştir. Bunun sonucunda iş tatminsizliği, işgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düşmesi gibi olumsuz ...