• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Başlangıç viyola eğitimi için özgün melodiler

Thumbnail

View/Open

Tam metin / Book (1.482Mb)

Date

2022

Author

Akyürek, Rıza

Metadata

Show full item record

Citation

Akyürek, R. (2022). Başlangıç viyola eğitimi için özgün melodiler. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.

Abstract

Eğitim bireylerin davranışlarını geliştirme, değiştirme, dönüştürme sürecidir ki bireyler kazandıkları, geliştirdikleri, değiştirdikleri davranışları sonucunda toplumsal süreçte kendilerine yer edinirler. Erken yaşlardan başlayan eğitim sürecinde bireyler fiziksel, sosyal, düşünsel alanlardaki bilgi ve birikimleri doğrultusunda topluma hazırlanır, kendilerini topluma kazandırırlar. İnsan, yaşamı süresince çevresiyle daima etkileşim içerisindedir. Birlikte yaşamanın gereğidir ki, bireyler ortak bir takım faaliyetler, hayatsal döngüler çerçevesinde sürekli işbirliği ve birliktelik içerisindedir. Müzik Eğitimi de eğitim tanımlamasına paralel olarak müziksel davranış geliştirme, değiştirme, dönüştürme, kazandırma süreci olarak tanımlanabilir. Müziksel davranış değiştirme, dönüştürme, geliştirme veya kazandırma sürecinde bireyler çeşitli alanlarla bu değişimin içerisinde yer alırlar. Bu alanlardan biri ve en yoğun olanı Çalgı Eğitimidir. Bireylerin müzikal davranışlarında herhangi bir çalgı yoluyla değişim, gelişim, dönüşüm sağlama süreci olarak tanımlanabilen çalgı eğitimi uzun ve sabırlı bir çalışma sürecini beraberinde getirir. Başlangıç viyola eğitimi kapsamında dağarcık ve pekiştireç materyallerdeki eksiklikler düşünülerek hazırlanmış olan bu kitap, viyola eğitimi sürecinde istenilen davranış değişimi sürecine katkı sağlamak, geliştirmek ve davranış kazanımlarını motive edebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Kitap içerisinde özgün ezgilerin yanısıra halk ezgilerimizden viyolaya uyarlamalar, halk ezgilerindeki bilindik temaların varyasyonel yaklaşımlarla işlenmiş halleri de yer almaktadır. Bilinen ezgilerin viyola eğitiminde kullanılması yeni öğrenilen çalgısal davranışların geliştirilmesinde daha etkili bir yöntem olsa gerek.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12809/10080

Collections

  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • Üniversite Yayınları Koleksiyonu [16]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.