• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Yüksekokullar
  • Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu
  • Havacılık Yönetimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Yüksekokullar
  • Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu
  • Havacılık Yönetimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Workplace mindfulness and customer satisfaction: an investigation in hospitality industry based on Booking.com overall ratings

Tarih

2022

Yazar

Erdurmazlı, Eser
Erdem, Haluk
Türen, Ufuk
Gökmen, Yunus
Kalkın, Gökdeniz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Erdurmazlı, E., H. Erdem, U. Türen, Y. Gökmen, and G. Kalkın. 2022. "Workplace Mindfulness and Customer Satisfaction: An Investigation in Hospitality Industry Based on Booking.Com overall Ratings." International Journal of Electronic Marketing and Retailing 13 (3): 300-318. doi:10.1504/IJEMR.2022.123946

Özet

Despite the growing number of studies demonstrating its substantial potential in workplace settings, empirical studies on effects of workplace mindfulness on individual and organisational outcomes are still at a very early stage. Furthermore, the number of studies on how to improve attitudes and behaviours of hotel employees to a much higher level is insufficient. In this regard, based on self-regulation theory, this study examined the relationship between hotel employees' mindful behaviours and guest satisfaction in the form of Booking.com overall ratings. To that end, 286 employees from 20 hotels in Muğla province of Turkey constituted the study's sample. The results of the analyses revealed a significant relationship between workplace mindfulness and customer (guest) satisfaction. We expect that this study can make a significant contribution to filling the current theoretical gap in relevant literatures. We suggest that it may be very beneficial for hotel operators to invest in training and supporting of their employees to improve their mindful job attitudes and behaviours if they want to increase guest satisfaction so that they can become and remain competitive in the sector.

Kaynak

International Journal of Electronic Marketing and Retailing

Cilt

13

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/10140

Koleksiyonlar

  • Havacılık Yönetimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.