• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concrete Poetry-A Contrastive Visual Perception andDesign

Date

2022

Author

Ayne Karacabey, Seval

Metadata

Show full item record

Citation

KARACABEY S (2022). Concrete Poetry-A Contrastive Visual Perception andDesign. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 495 - 515.

Abstract

Bu çalışmada, Almanca öğretmen adaylarının Almanca okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine daha nasıl katkı sağlanabilir sorusu tartışılmaktadır. Bu amaçla, Almanca okuma, yazma ve edebiyat odaklı yabancı dil derslerindeki şiirsel ve yaratıcı deneyimler örneklem yoluyla durum çalışması yapılarak ele alınmaktadır. Alman ve Türk edebiyatında karşılaştırmalı somut şiir algısının rolü ve işlevi ortaya konulmuştur. Somut şiirin ele alınması bağlamında Almanca edebî metin okuma ve yazmanın geliştirilmesi açısından metinlerin grafik tasarımının yabancı dilde olduğu kadar ana dilde de ilgi ve zevk uyandırdığı gözleminden hareketle, Almanca öğretmen adaylarının somut şiir gibi görsel tasarımın önemli olduğu edebî metin türlerine yönlendirilmelerinin daha faydalı ve uygun olacağı düşünülmektedir.
 
In this study, the question of how German teacher candidates can contribute to the development of German reading and writing skills is discussed. For this purpose, poetic and creative experiences in German reading, writing and literature-focused foreign language courses are discussed by making a case study by way of example. The role and function of comparative concrete poetry perception in German and Turkish literature was revealed. Based on the observation that the graphic design of the texts arouses interest and pleasure in mother tongue as well as in foreign language in terms of developing literary text reading and writing in German in the context of dealing with concrete poetry, it is thought that it would be more beneficial and appropriate for teacher candidates of German to be directed to literary text types such as concrete poetry in which visual design is important.
 

Source

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

1

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12809/10245

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.