• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A framework for dispatching of an electric vehicle fleet using vehicle-to-grid technology

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (2.322Mb)

Tarih

2023

Yazar

Aktar, Abdullah Kürşat
Taşcıkaraoğlu, Akın
Gürleyük, Sırrı Sunay
Catalão, João P.S

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aktar, A. K., A. Taşcıkaraoğlu, S. S. Gürleyük, and J. P. S. Catalão. 2023. "A Framework for Dispatching of an Electric Vehicle Fleet using Vehicle-to-Grid Technology." Sustainable Energy, Grids and Networks 33. doi:10.1016/j.segan.2022.100991

Özet

Future planning of the energy supply and transportation should be taken into consideration simultaneously. The cooperation of related stakeholders, especially institutions, distribution companies and new technology developers is of great importance in terms of foreseeing and preventing the problems to be encountered and of benefiting together. As it becomes more challenging to maintain the balance between energy supply and demand in electric power systems due to the stochasticity of both load demands and renewable power generation, Electric Vehicle (EV) batteries can play a critical role in supporting this balance for a given period. In this study, an optimization algorithm based on mixed integer linear programming is used to evaluate the economic and technical benefits of EVs when they are used as mobile energy storage systems by system operators, which is called the concept of “Vehicle for Grid” (VfG). It is particularly aimed to alleviate the load demand on grid during the peak energy periods. The results obtained for two types of EVs with different characteristics show that the economic and operational benefits can be maximized when the optimum number and specification of EVs to be integrated into the system are determined. In the best-case scenario in which 15 EVs each with a capacity of 200 kWh are used, the peak-to-average power ratio of the load curve decreases by 6.56%

Kaynak

Sustainable Energy, Grids and Networks

Cilt

33

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.segan.2022.100991
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10490

Koleksiyonlar

  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.