• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improving financial literacy through interactive read-aloud with children’s picture books

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (1.779Mb)

Tarih

2023

Yazar

Çetinkaya, Fatih Çetin
Yıldırım, Kasım
Öksüz, Halil İbrahim
Sönmez, Muhammet
Kaya Tosun, Dudu
Rasinski, Timothy

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Fatih Çetin Çetinkaya, Kasım Yıldırım, Halil İbrahim Öksüz, Muhammet Sönmez, Dudu Kaya Tosun, Timothy Rasinski & Abbey Galeza (2023) Improving financial literacy through interactive read-aloud with children’s picture books, The Journal of Educational Research, DOI: 10.1080/00220671.2023.2182752

Özet

The current study aimed to explore the effects of interactive read-aloud with children’s picture books on third-grade elementary school students’ financial literacy attitude and behavior. A pretest-posttest control group quasi-experimental research design was employed. The sample of the current research consisted of 46 third-grade elementary school students. We randomly assigned two preexisting third-grade elementary school classrooms to the treatment and control groups that appeared similar considering the pretest scores of the groups. While interactive read-aloud was used in the treatment group, just reading read-aloud activities occurred in the control group. The implementation process took four weeks. Before and after the implementation, the measurement tool was administered to the students in the groups. A one-way analysis of covariance was used for the posttest scores of the students in the groups. The analysis revealed that there was a statistically significant difference in favor of the treatment group.

Kaynak

Journal of Educational Research

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/00220671.2023.2182752
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10577

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.