• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Emphatic Perspective: How Do Pre-School and Classroom Teacher Candidates Interpret Child Abuse and Neglect?

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (1.494Mb)

Tarih

2023

Yazar

Deliveli, Kismet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Journal of Qualitative Research in Education114An Emphatic Perspective: How Do Pre-School and Classroom Teacher Candidates Interpret Child Abuse and Neglect?Kismet DELIVELI*To cite this article:Deliveli, K.(2023). An emphatic perspective: How do pre-school and classroom teacher candidates interpret child abuse and neglect?Journal of Qualitative Research in Education,34, 114-147,https://doi.org/10.14689/enad.34.1560

Özet

This study aims to evaluate the perceptions of teacher candidates regarding child abuse and neglect as well as propose preventive measures. Utilizing a phenomenological design, a qualitative research method, the study focuses on understanding the unique experiences of individuals. The sample was selected through purposive random sampling and homogeneous sampling techniques. Data was gathered from 13 participants, including 7 elementary education candidates and 6 pre-school education candidates, at the Faculty of Education of a public university in Turkey during the 2018-2019 academic year. The participants' work was analyzed using "content and descriptive analysis" methods.The study found that teacher candidates depicted child abuse and neglect as "a distressing situation that makes children unhappy." In their drawings, they predominantly used black to represent abused children, while abusers were symbolized through metaphors such as "dirty, darkened hands." The research demonstrated that the teacher candidates were capable of defining child abuse, understanding its various forms, empathizing with the emotions of abused children, and proposing potential solutions.

Kaynak

JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI

Cilt

34

Bağlantı

https://doi.org/10.14689/enad.34.1560
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10753

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.