• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluation of Music Teaching Undergraduate Program in terms of Piano Education Competence in the Line of Music Teacher Candidates' Opinions

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (833.1Kb)

Tarih

2023

Yazar

Boz, Melih Onur
Yokuş, Hamit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Boz, M. ve Yokuş, H. (2023). Evaluation of music teaching undergraduate program in terms of piano education competence in the line of music teacher candidates' opinions. Journal of Qualitative Research in Education, 35, 139-158. doi: 10.14689/enad.35.1679

Özet

The aim of this research is to evaluate the music teaching undergraduate program in terms of piano education adequacy in line with the opinions of music teacher candidates. As a result of the research, it was determined that the music teacher candidates found in terms of "playing works related to different periods of piano literature", and "playing accompaniment". It has been revealed that they feel lacking in basic piano playing skills. One of the remarkable results is that some of the music teacher candidates could not play the piano accompaniment of the National Anthem. Some suggestions in the research; increasing the piano education from two semesters to eight semesters in the music teaching undergraduate program, the content of the piano education curriculum; The aim is to organize teacher candidates in a way that will enable them to develop their performance skills on the piano, to develop their musical development and to use the piano instrument effectively to support other field lessons.

Kaynak

JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI

Sayı

35

Bağlantı

https://doi.org/10.14689/enad.35.1679
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10931

Koleksiyonlar

  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.