• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Changes in students' mental constructions of function transformations through the APOS framework

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (1.599Mb)

Tarih

2023

Yazar

Boz Yaman, Burçak
Koyunkaya Yiğit, Melike

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yiğit Koyunkaya, M., & Boz-Yaman, B. (2023). Changes in students’ mental constructions of function transformations through the APOS framework. International Electronic Journal of Mathematics Education, 18(4), em0747. https://doi.org/10.29333/iejme/13515

Özet

This study aims to examine the changes in students' mental constructions of function transformation based on the designed activities, classroom discussions, exercises (ACE) teaching cycle in the light of the action, process, object, schema (APOS) theoretical framework. The study was conducted by seven volunteer students who were enrolled in mathematics teacher education program. The data consisted of video records of the designed teaching sessions, students' worksheets and the researcher's field notes. The results indicated that ACE teaching cycle was effective in developing students' mental constructions of function transformation through sequential activities. Even though all the students initially did not reveal evidence for sufficient theoretical or practical knowledge on function transformation, which was evidence of their action level, through the process, it became evident that all the students provided evidence regarding at least their process level of function transformations. Some of the students also showed evidence related to their object levels of function transformations.

Kaynak

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION

Cilt

18

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.29333/iejme/13515
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10932

Koleksiyonlar

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.