• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Missing link in ‘new-normal’ for higher education: nexus between online experiential marketing, perceived-harm, social distancing concern and university brand evangelism in China

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (2.121Mb)

Tarih

2023

Yazar

Aktan, Murat
Anjam, Mahwish
Zaman, Umer
Khwaja, Muddasar Ghani
Akram, Umair

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Murat Aktan, Mahwish Anjam, Umer Zaman, Muddasar Ghani Khwaja & Umair Akram (2023): Missing link in ‘new-normal’ for higher education: nexus between online experiential marketing, perceived-harm, social distancing concern and university brand evangelism in China, Journal of Marketing for Higher Education, DOI: 10.1080/08841241.2023.2253743

Özet

Chinese universities were the first to experience the massive shock waves of the COVID-19 pandemic that disrupted higher education globally. Despite extensive research on higher education in the ‘new normal’, empirical evidence on the potential role of online experiential marketing and university brand evangelism is still little to none. To address this critical research gap, the present study is the first to explore university brand evangelism in China and how it is influenced by online experiential marketing. In addition, the moderating effects of perceived harm and social distancing concern on the relationship between online experiential marketing and university brand evangelism were also tested. Based on a sample of university students in China (N = 242) and covariance-based structural equation modeling (CB-SEM), the findings revealed that online experiential marketing (including sense, feel, think, act, and relate dimensions) significantly magnifies university brand evangelism in China. Interestingly, this relationship becomes more strengthened when the Chinese students have a high intensity of perceived harm of COVID-19 and social distancing concerns. These novel findings provide new insights to both policymakers and marketers globally about the powerful medium of online experiential marketing to successfully promote university brands (during and after the global pandemic) using university brand evangelism more strategically.

Kaynak

Journal of Marketing for Higher Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/08841241.2023.2253743
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10956

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu [15]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.