• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Economic Operation of a Multi-Energy System Considering the Impacts of Micro-Mobility

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (494.2Kb)

Tarih

2023

Yazar

Taşçıkaraoğlu, Akın
Noorzad, Najmuddin
Catalao, Joao P. S

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

NOORZAD, Najmuddin; TAŞCIKARAOĞLU, Akın; CATALÃO, João PS. Economic Operation of a Multi-Energy System Considering the Impacts of Micro-Mobility. In: 2023 International Conference on Smart Energy Systems and Technologies (SEST). IEEE, 2023. p. 1-6.

Özet

The increasing and uncontrolled demand for energy has led to the emergence of a multi-energy system (MES), which is a promising and efficient way of providing multiple energy services to end-users, such as electricity, heating and cooling. The determination of the optimal MES configuration involves a comprehensive assessment of the entire system, including its various components, load demands, and energy prices. This study focuses on an MES that comprises renewable energy sources (RESs), heat pumps (HPs), combined heat and power units (CHPs), community energy storage (CES), micro-mobility such as electric scooters (e-scooters), and multi-energy demands. To optimize the economic operation of the considered MES, several factors need to be taken into account, especially for considering the impacts of micro-mobility. The target of the study is to maximize the efficiency of the system and minimize the operation costs when the load demands are met. The study also evaluates the optimal operation of the MES, taking the time-of-use (TOU) and non-TOU electricity tariff into account and considering the relevant constraints throughout the operation horizon. Additionally, the economic and charging impacts of e-scooters are evaluated on the system. The proposed optimization algorithm is conducted for different case studies and based on the findings, the simulation results clearly demonstrate the effectiveness of the system.

Kaynak

2023 International Conference on Smart Energy Systems and Technologies, SEST 2023

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/11041

Koleksiyonlar

  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.