• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of The Lexical Rhythm Learning Strategy on Music Teacher Candidates' Success in Rhythm Dictation

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.238Mb)

Tarih

2019

Yazar

Yokuş, Hamit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Rhythm is a fundamental subject in music education. In general, voluntary, and occupational education between pre-school and higher education, rhythm instruction is included in music education either through instrument training or music theory. This study determines the effects of the lexical rhythm learning strategy on music teacher candidates' success in rhythm dictation. It also presents the study group's views and opinions about the strategies they used in learning rhythm. The study group (n=20) consisted of first year music teacher candidates registered in the Musical Hearing, Reading, and Writing II course in the Music Education Programme in the Department of Fine Arts Education at the Mugla Saki Korman University, Faculty of Education during the 2016-2017 academic year. The research used quantitative and qualitative methods. "The Rhythm Dictation Test" was used to test the research hypotheses. In addition, an interview form was administered at the end of both the pre-test and post-test to ascertain subjects' strategies of writing dictates and their perception of the difficulty of the rhythm dictation. A significant difference was found between experimental and control groups in their total rhythm dictation scores, in favour of the experimental group. The lexical rhythm learning strategy was adopted by the entire experimental group, it was effective in the perception of rhythm patterns, and it made dictation easier. As a result, effectiveness of the lexical rhythm learning strategy in dictating compound rhythm patterns was highlighted.

Kaynak

Egitim ve Bilim-Education and Science

Cilt

44

Sayı

200

Bağlantı

https://doi.org/10.15390/EB.2019.8060
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM05qazFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/1164

Koleksiyonlar

  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.