• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FESTIVALS' ROLE IN BRANDING A DESTINATION A case study of the Barbaros Strawman Festival in Izmir, Turkey

Tarih

2019

Yazar

Ayazlar, Reyhan Arslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Tourists' changing expectations and behaviours push destination managers to launch new and different products in the tourism market. This chapter investigates the value and applicability for a specific festival organisation of taking a destination branding approach, using a case study of the Barbaros Strawman Festival held in Urla-Izmir in Turkey. Understanding the role of thematic festivals for destination branding may help organisers to promote and make a brand for the destination. A brand is identified as 'a name, term, design, symbol, or any other feature that identifies one sellers' good or service as distinct from those of other sellers' by the American Marketing Association. Festivals have been described as public events that celebrate a specific theme, a culture, a season or a time of year. Qualitative methods were used to obtain data directly from residents. In-depth semi-structured interviews were conducted during the festival, and direct observation was also carried out, as a way to complement the data collection.

Kaynak

Routledge Handbook of Festivals

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/1226

Koleksiyonlar

  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu [52]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.