Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 52, listelenen: 1-20
-
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ... -
Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations
(Elsevier Sci Ltd, 2002)The objectives of this research were to determine if motivational differences existed between tourists from the same country visiting two geographical destinations and across those from two different countries visiting the ... -
Destination benchmarking
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2002)This research has been designed as a case study on Mallorca and Turkey to achieve two objectives. The first included the investigation of the methods used to identify performance gaps between these destinations. The next ... -
Measuring comparative performance of vacation destinations: Using tourists' self-reported judgements as an alternative approach
(Cabi Publishing-C A B Int, 2004)This study was designed to test, the use of a practical approach developed: (i) to measure external performance of two international tourist destinations (Turkey and Mallorca); and (ii) to investigate their competitive ... -
Implementation of yield management practices in service organisations: Empirical findings from a major hotel group
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2004)This article presents findings on the development and implementation of a centralised yield management project by an international hotel group in its over 160 hotel units. Data were collected over two years from the ... -
Cross-cultural behaviour research in tourism: A case study on destination image
(Cabi Publishing-C A B Int, 2004)Focused on cross-cultural research in tourism, this study aims to emphasize the significance of exploring cross-cultural differences in consumer behaviour and, in particular, destination image. In order to achieve this ... -
Theoretical Advances in Tourism Economics
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2005) -
A Content Analysis of Repeaters' Self-Perceptions of Tourist Destinations
(Emerald Group Publishing Ltd, 2006)The purpose of this paper was to consider the repeaters' perceptions of changes in respect of the overall quality of sample destinations by examining in two categories such as positive (or better) and negative (or worse). ... -
Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı
(2006)T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, Antalya'yı takiben Türkiye'nin en önemli turizm destinasyon u konumunda olan ve gelecek yıllarda da ülke turizmi içerisindeki bu konumunu ... -
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ... -
Benchmarking national tourism organizations and agencies: Understanding best practice
(Elsevier Sci Ltd, 2007)The book comprises 13 chapters. The first chapter begins by introducing the concept of benchmarking and its substantial use in tourism. Chapter 2 overviews the current trends towards public–private sector partnerships in ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Akademisyenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Arastırma
(2007)Faaliyet alanı ne olursa olsun, herhangi bir örgütte çalısanların, çalıstıgı örgütün amaç ve hedeflerini benimsemesi ve örgüt içinde varlıgını sürdürmeye yönelik bir arzu hissetmesi süphesiz ki o çalısanın örgüte yönelik ... -
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ... -
A Practical Framework for Destination Branding
(Emerald Group Publishing Ltd, 2009)Despite the recent academic attention to branding, there seems to be no clear path for authorities to follow in establishing their destinations as distinctive and strategic brands. The purpose of this chapter is to provide ... -
İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
(2009)Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, ... -
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ... -
Handbook of Tourist Behavior Theory & Practice Preface
(Routledge, 2009)