• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BİR TIP FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ, OLUMLU, OLUMSUZ DUYGULARI VE RİSKLİ DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (418.7Kb)

Tarih

2017

Yazar

Pıçakçıefe, Metin
Akkaya, Volkan
Erbaş, Erkan
Balcı, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Objective: The purpose of this study is to compare, the relationship between of sociodemographic features, positive, negative emotions and risky behaviors of first year students in a medical faculty. Material and Method: A cross sectional analysis has been conducted in which 70 first year students were selected. Of the 70, 67 students participated, yielding a response rate of 95.7%. Data were collected by Positive-Negative Experiences Scale, Risky Behaviours Scale and a questionnaire consisting of some variables. SPSS 20.0 package program was used to analyze the data. The data was examined by using t-test independent samples and One way analysis of variance (ANOVA), p<0.05 was considered as statistically significant. Results: Among the participants 40.9% were girls and 59.1% were boys. According to analysis, family's income (p=0.001) significantly increases the frequency of negative communication with friends (p=0.016); and family (p=0.048), as well as negative emotions of students. Conclusion: Students should be monitored continuously and regularly in terms of health outcomes.
 
Amaç: Bu araştırmanın amacı, bir tıp fakültesi 1.sınıf öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri, olumlu, olumsuz duyguları ve riskli davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Materyal ve Metot: Kesitsel nitelikteki çalışmanın evrenini 70 birinci sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Yetmiş öğrencinin, 67’si çalışmaya katılmış, ulaşılabilirlik oranı %95,7’dir. Araştırmanın verileri Olumlu ve Olumsuz Yaşantı Ölçeği, Riskli Davranışlar Ölçeği ve bazı değişkenlerden oluşan bir anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Verinin değerlendirilmesinde bağımsız gruplarda t test ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış, p<0,05 anlamlılık sınırı kabul edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların %40,9’i kız ve %59,1’si erkek öğrencidir. Analize göre, ailenin geliri (p=0,001), arkadaşlarıyla olumsuz iletişimi (p=0,016) ve ailesiyle olumsuz iletişimi (p=0,048) öğrencilerin olumsuz duygularla karşılaşma sıklığını anlamlı olarak artırmaktadır. Sonuç: Öğrenciler sağlık sonuçları açısından sürekli ve düzenli olarak izlenmelidir.
 

Kaynak

Nobel Medicus

Cilt

13

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/1829

Koleksiyonlar

  • Dahili Tıp Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [691]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.