Bölüm "MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 66, listelenen: 1-20
-
2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi?
(Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 2023 Eğitim Vizyonu belgesinin eğitim yönetimi açısından incelenmesidir. Bu bağlamda ele alınan belge günümüzde Türk Eğitim Sisteminde bulunan ve eğitim ... -
Aday Öğretmenlerin Danışman Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri (Muğla İli Örneği)
(2017)Mesleğe yeni atanan aday öğretmenlerin birçoğunun bireysel, sosyal ve mesleki konularda sorun yaşadığı bilinen bir gerçektir. Özellikle öğrenilen teorik bilgilerin uygulamada boyutunda yetersiz kalması aday öğretmenlerin ... -
Algılanan Örgütsel Sapma Davranışı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının algıladığı örgütsel sapma davranışlarını ölçmede kullanılabilecek bir araç geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinde çalışan akademisyenler ... -
Beden İmgesi Esnekliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022)Beden İmgesi Esnekliği, beden imgesi ile ilgili olumsuz düşüncelerden gerçek anlamda ayrışmak, değerlere adanmış bir şekilde eyleme geçmek ve yaşantısal kaçınma olmaksızın arzulanan davranışlarda bulunmak açısından psikolojik ... -
Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(2010)Bu çalışmanın amacı Beyin temelli öğrenmenin (BTÖ) farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ... -
Birleştirilmiş Sınıflı Köy İlköğretim Okullarında Öğretmen ve Öğretim Gerçeği
(2008)Bu çalışmanın temel amacı birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarındaki öğretim ve öğretmen gerçeğini incelemektir. Birleştirilmiş sınıflar, dünyadaki pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin okullarında yaygın ... -
Çocuklar ve eğitimde dışlanma
(2009)Eğitim hakkı, temel insan haklarından birisi olarak kabul edilmektedir. Bu anlayışa karşın belirli toplumsal grupların eğitim hizmetlerine erişiminde güçlükler yaşadığı açıktır. Bu durum önemli bir sosyal sorun olarak ... -
Ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolü
(2013)Bu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini ... -
Effect of Cognitive-Behavioral-Theory-based Skill Training on Academic Procrastination Behaviors of University Students
(Edam, 2015)This study examined the effectiveness of a cognitive-behavioral theory (CBT) psycho-educational group program on the academic procrastination behaviors of university students and the persistence of any training effect. ... -
The Effects of Differences in the Configurations of Knowledge Maps (k-map)
(Ani Yayincilik, 2008)Problem Statement: In this study, the effects of a knowledge map (k-map) are enhanced by combining Gestalt's similarity and proximity principles with different link structures on the levels of knowledge acquisition and ... -
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
(2016)Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri
(2007)Harita okuryazarlığı geleneksel anlamda dünya ile ilişki kurmamızı sağlayan okuryazarlığın ötesinde; durumsal anlamda mantıksal çıkarımlarda bulunarak bireyin zihinsel şemalarını yapılandırması ile evrensel ve toplumsal ... -
Eğitim Sisteminde Önemli Bir Sorun: Okulu Bırakma
(2008)Okulu bırakma birçok ülkenin eğitsel bir problemidir ve okulu bırakma oranını azaltma, bu ülkelerin eğitim ile ilgili en önemli önceliklerinden biri haline gelmiştir. Gerçekte, düşük okulu bırakma oranı, eğitim sisteminin ... -
Ergenlerde kaygı duyarlığı ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2012)Bu araştırmada ergenlerin kaygı duyarlığı ile ebeveynlerinin algılanan tutumları arasındaki ilişkiler ve algılanan ebeveyn tutumlarının kaygı duyarlığını yordamaki rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla il ... -
Ergenlerde yalnızlığın yordayıcıları
(2009)Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminin problemli yapısı içinde yer alan lise öğrencilerinin yaşadıkları yalnızlığın önemli yordayıcılarını belirlemektir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, ... -
Evaluation of Technology and Design Course 2018 Curriculum According to Teachers(,) Views
(Ani Publishing, 2019)The aim of this research is to reveal the views of the teachers towards the 2018 Technology and Design course curriculum. This research was designed as a qualitative research, and conducted with twelve teachers working in ... -
Evde Eğitim: Okul Sistemi İçin Sonun Başlangıcı mı?
(Başkent Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada okul düzenine alternatif bir eğitim modeli olarak ortaya çıkan evde eğitim modeli incelenmektedir. Her geçen gün, birçok ülkede, yaygınlaşan ve tercih edilen bir eğitim modeli olan evde eğitim modeli yasal ... -
Flört Tecavüzü: Bir Gözden Geçirme
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)Son zamanlardaki araştırmalar, tecavüz vakalarının dünya çapında arttığını göstermektedir. Bu tür olayları önlemek için birçok akademik ve toplumsal çalışma yapılmış olmasına rağmen, belirli bir tecavüz türü, yani flört ... -
In COVID-19 Health Messaging, Loss Framing Increases Anxiety with Little-to-No Concomitant Benefits: Experimental Evidence from 84 Countries
(Springer, 2022)The COVID-19 pandemic (and its aftermath) highlights a critical need to communicate health information effectively to the global public. Given that subtle differences in information framing can have meaningful effects on ... -
Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University
(Deomed Publ, Istanbul, 2018)The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of ...