Yayın tarihi için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 48, listelenen: 21-40
-
Satınalma Karar Sürecinde Beyaz Eşya Kullanıcılarının Marka Bağlılığı
(2007)Firmalar gerek ürün özellikleri, gerekse diğer pazarlama faktörleri ile rakiplerinden farklarını ortaya koyarak pazarda etkin olamaya çalışırlar. Dolayısıyla, rakiplerinin hareketlerinden daha az etkilenirler ve büyük ... -
Sektörlere Göre Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğelerdeki Farklılaşmalar: İMKB Şirketleri Üzerine Bir Araştırma
(2008)Bu çalışma, misyon ifadelerini oluşturan öğelerin tamamının kullanılıp kullanılmadığı, sektörlere ve aynı sektörde faaliyet gösteren işletmelere göre bu öğelerden hangilerinin daha sık kullanıldığını, benzerlikler olup ... -
Konaklama İşletmelerinin Satışlar-Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentileri
(2008)Turizm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir hızla gelişim gösteren ve buna bağlı olarak diğer sektörleri de etkileyerek gelişmelerinde öncü rol oynayan geniş bir sektör haline gelmiştir. Türkiye 1980’li yıllarda ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin orta ve uzun vadeli fon temini sorunu ve sermaye piyasalarına açılma eğiliminin analizi için yönetici tutumlarının araştırılması
(2008)Günümüzde, işletmeler ülkeler arasında yaşanan hızlı bütünleşme sürecine ayak uydurabildiği sürece rekabet ortamından geri kalmayarak sürekliliklerini sağlamaktadırlar. Bu da işletmelerin en uygun fon kaynaklarını temin ... -
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
(2009)Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ... -
Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme
(2009)Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ... -
Strategic orientation and performance of tourism firms: Evidence from a developing country
(Elsevier Sci Ltd, 2011)This study investigates whether tourism firms in a developing country, namely Turkey, which adopt one of the four strategic orientations of Miles and Snow (1978), differ based on their financial and non-financial performance. ... -
Identifying the complex relationships among emotional labor and its correlates
(Elsevier Sci Ltd, 2011)Studied since the late 70s, emotional labor has received much attention especially in the service product context due to its presumed double edged wedge potential. Several job-related and person-related factors are postulated ... -
E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
(2012)İnternet teknolojilerinin hızlı gelişimi ve dünya çapında yaygınlığı ile ön plana çıkan e-ticaret, hem işletmelere hem de tüketicilere sağladığı yararlar nedeniyle daha fazla tercih edilir hale gelmektedir. Yeni ekonomi ... -
Application of fuzzy multi-criteria decision making methods for financial performance evaluation of Turkish manufacturing industries
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2012)For manufacturing industries, financial performance evaluation is very important in a highly competitive environment. Therefore, an accurate and appropriate performance evaluation is critical. As financial performance ... -
Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması
(2015)1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına ... -
The impact of environmental and social sustainability practices on sourcing behavior
(Emerald Group Publishing Ltd, 2016)Purpose - The purpose of this paper is to make an initial attempt to understand if environmental and social sustainability practices of suppliers influence the buying decision and ultimate supplier selection in a purchasing ... -
Türkiye’de Muhasebe Disiplininin Gelişimi: İlk İşletme Dergileri Üzerine Bir İnceleme
(Istanbul Univ, 2016)The purpose of this study is to evaluate the development of the discipline of accounting in Turkey as observed in early business journals. The development of the field of accounting was investigated by considering the ... -
Türkiye’deki İşletmelerin Tarihini Anlamada İktisadi, Politik, Sosyal ve Yasal Bağlamın Önemi
(Istanbul Univ, 2016)The aim of the study is to start a conversation on how economic, political, social and legal contexts can be considered in business history research. In order to be successful in this discussion, the study is build on three ... -
Türkiye’deki Akademik Yönetim Yazınında Süreklilik ve Değişim: 2000’li Yıllar Üzerine Bir İnceleme
(Istanbul Univ, 2016)This study examines the main features of management discipline in the 2000s by analyzing citations of management studies published in five academic journals in Turkey. Results show that some features used in previous years ... -
BİST Şehir Endekslerinin Risk-Getiri Analizi Üzerine Bir İnceleme
(2018)Bu çalışma BIST’te faaliyet gösteren şehir endekslerinin risk-getiri açısından dengede olup olmadığı üzerine motive edilmiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada finansal varlık pazar doğrusu kullanılarak ... -
TÜRK GIDA KODEKSİNE GÖRE GIDA ETİKETİ OKURYAZARLIĞININ BELİRLENMESİ: GENÇ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
(Yusen Yayıncılık, 2020)Gelecekte sağlıklı toplumların inşaası için doğru beslenmenin önemi aşikardır. Bu çalışmada özellikle paketli gıdaların günümüz gıda tüketimi içerisinde önemli bir yere sahip olduğu gerçeğinden hareketle, geleceğin ... -
Bütünleşik Kanal Deneyimini Etkileyen Faktörlerin AHP Yöntemi ile Belirlenmesi: Bankacılık Sektörüne Yönelik Bir Çalışma
(2020)Amaç – Bankacılık sektöründe bütünleşik kanal deneyimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi müşterilerin deneyimlerini iyileştirerek müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmada büyük önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, ... -
Schwarzt’ın Sosyal Değerler Modelindeki Bireysel Değerlere Göre Tüketicilerin Çevreye Duyarlı Tüketim Davranışlarının İsimsel Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2020)Tüm dünyanın yaşadığı çevre sorunlarının anlaşılması ekolojik bir bakış açısı gerektirse de bu sorunların yaşanmasındaki insan etkisi dikkate alındığında, davranışlar üzerinde etkisi olan değer yapılarının incelenmesi ... -
Every storm will pass: Examining expat’s host country-destination image, cultural intelligence and renewed destination loyalty in COVID-19 tourism
(Cogent OA, 2021)The massive cultural transformation in the pandemic-paused tourism industry has revamped loyalty towards destinations, thus prompting scholarly attention towards global expats who were rarely considered in tourism research. ...