Güncel Gönderiler: Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 47, listelenen: 21-40
-
Nitel Bir Araştırma: Uygulamalı Çocuk Edebiyatı Ders Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
(2020)Bu çalışmanın amacı uygulamalı çocuk edebiyatı ders etkinliklerinin etkililiğini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanan bu araştırmada doküman incelemesi ve fenomenoloji yöntemleri kullanılmıştır. ... -
Geri Bildirimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerine Etkisi
(Türk Eğitim Derneği, 2020)Bu araştırmada geri bildirimin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı yazma becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleği KonusundakiGörüşleri ve Geleceğe Yönelik Beklentileri
(DERGIPARK, 2021)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği konusundaki düşüncelerini, öğretmenlik mesleğini tercih etme sebeplerini, öğretmenlik mesleğine yönelik beklentilerini ve ... -
2004 İlköğretim Matematik Öğretimi Programı Doğrultusunda İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Matematik Dersi İçin Beklentileri
(2008)Matematik dersinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı davranışları başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ve beklentilerini etkilemektedir. ... -
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri ve İlk Okuma Yazma Öğretimi
(2005)İlköğretim birinci sınıfa başlayan 6-7 yaş grubu çocuklar; yetenekleri, gelişme hızları, ilgileri, gereksinimleri ve okul olgunlukları bakımından büyük farklar gösterirler. Genel özellikleri bakımından bu çocuklar oyun ... -
Yeni Türkçe Programı ve Birinci Sınıflarda Dil Becerilerinin Geliştirilmesi ve Kazanılmasında Yöntem Sorunu
(2006)Dil duygu ve düşüncenin iletilmesinde en önemli araçtır. Okul öncesi dönemde başlayan çocukta dil gelişimi, birinci sınıftan başlayarak, Türkçe etkinlikleri yoluyla hız kazanır ve zenginleşir. Bu sebepten İlköğretimin ilk ... -
Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oyun Temelli Etkinliklerle İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyun temelli eğitim programının okul öncesi eğitime devam etmekte olan beş yaş grubu çocukların problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
İletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliğe etkisi
(2013)Bu çalışmanın amacı, sosyal yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin ve iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliği yordamaki ... -
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)
(2006)Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri ile Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel düşünme ile bireysel yenilikçilik durumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Amaç doğrultusunda araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. ... -
İlköğretimde Mesleki Çalışma (Seminer) Dönemi Uygulamaları
(2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin seminer dönemi mesleki çalışmalara yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir ilinin Tepebaşı ilçesindeki ... -
Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Cinsiyete Bağlı Olarak Liderlik Davranışı (Yapıyı Kurma Boyutu) Yönünden Karşılaştırılması
(2005)Bu araştırmanın amacı eğitimin-öğretimimizdeki, günlük hayatımızdaki, kitleleri etkilemesi, toplumların ve yeni nesillerin geleceğine yön vermesi açısından B.E.Ö’nin liderlik davranışlarından Y.K.B’nu gösterip, sergileyebilme ... -
Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf
(2015)Köyde nüfusun az olması nedeniyle köy okullarında farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin bir derslikte toplanarak tek bir öğretmen tarafından eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi sürecine birleştirilmiş sınıf ... -
Parental Influences on Students' Self-Concept, Task Value Beliefs, and Achievement in Science
(Cambridge Univ Press, 2009)The aim of this study was twofold: firstly, to investigate the grade level (elementary and middle school) and gender effect on students' motivation in science (perceived academic science self-concept and task value) and ... -
Perceptions of Turkish Parents with Children Identified as Dyslexic About the Problems that they and Their Children Experience
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2012)This study identified problems encountered by both dyslexic children and their parents. Seven parents were interviewed. Parents mentioned the negative attitudes of teachers towards them and their children, the use of ... -
Turkish Pre-Service Teachers 'Perceived Self- Efficacy Beliefs and Knowledge about Using Expository Text as an Instructional Tool in Their Future Classroom Settings
(Edith Cowan Univ, 2012)The aim of this research was to examine Turkish pre-service teachers 'knowledge and perceived self-efficacy beliefs toward using expository text as an instructional tool in their future classroom settings. The research ... -
LET'S BRING BACK THE MAGIC OF SONG FOR TEACHING READING
(Wiley, 2013)Based on a first grade teacher's search for approaches to promote successful reading acquisition in her first grade classroom, the authors present a curricular engagement in which the teacher explored using music, specifically ... -
Factors motivating teachers working at elementary and secondary schools
(Elsevier Science Bv, 2015)The purpose of the present study is to determine the factors motivating teachers working at elementary and secondary schools and the relationships between gender, age, marital status, educational status and income level ... -
A 3-Year Study of a School-Based Parental Involvement Program in Early Literacy
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2015)Although parental involvement in children's literacy development has been recognized for its potential in helping children develop early literacy achievement, studies of the effectiveness and sustainability of school-based ... -
Reading Fluency and College Readiness
(Wiley, 2017)Should reading fluency be an important issue for students beyond high school? This provocative article suggests that even into college, oral reading fluency is associated with higher levels of silent reading proficiency ...