• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mental models of the school principals on "leadership"

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Congresses object (374.5Kb)

Tarih

2015

Yazar

Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge
Ertürk, Abbas

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Mental models are representations of the outside world in individuals' minds. These models represent how we perceive concepts. People's understandings and perceptions of leadership can be defined through the mental models they have developed. The aim of this study is to determine the mental models of the school principals on leadership. In order to collect data, a data collection tool developed by the researchers was used. The study group was asked four open-ended questions and also asked for drawing a picture of a leader and the followers. The study group of the research was 61 school principals who work in the cities of Bursa, Samsun, Trabzon and Istanbul and attend the graduate program in Educational Administration and Supervision department. As a result of the research, the study group expressed the leadership concept mostly "directing", "managing"and "affecting". Behavioral characteristics of the leader associated with the highest rated feature is "innovative", personality traits associated with the highest rated feature is "honesty", the skills associated with the highest rated skills is "communication skills"and physical properties associated with the highest rated feature is the "charismatic". The drawings related to the leader revealed that the principals perceive the leaders mostly male and the one who is positioned in front of his followers to lead them. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

International Conference on New Horizons in Education, Inte 2014

Cilt

174

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.014
https://hdl.handle.net/20.500.12809/3300

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.