• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SUBJECTIVE ASSESSMENTS OF MULTIPLE INTELLIGENCES AMONG BOSNIAN AND TURKISH STUDENTS

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full Text (548.4Kb)

Tarih

2015

Yazar

Aydoğan, Hakan
Akbarov, Azamat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

General intelligence is a good predictor of academic achievement. However, according to Howard Gardner, there are several types of intelligence. They have to be considered in the educational context because education requires various skills and abilities to be employed so that students could be successful. The main aim of our study was to examine subjective assessments of multiple intelligences among adolescents as well as to investigate possible gender differences. The questionnaire called "Subjective assessment of multiple intelligences" (SAM) was applied, which serves us to collect data from the targeted sample of 162 participants in Bosnia and Herzegovina Firstly, the results showed non-significant gender differences. Secondly, only verbal/linguistic ability significantly correlated with the age of participants. Lastly, almost all correlational coefficients calculated between different types of intelligence were statistically significant. For example, subjective assessment of logical/ mathematical intelligence correlated with intrapersonal abilities/skills, verbal/linguistic intelligence correlated with visual/spatial intelligence, and musical abilities correlated with visual/spatial intelligence as well.

Kaynak

Problems of Education in the 21St Century

Cilt

67

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/3316

Koleksiyonlar

  • Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu [6]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.