• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of science student teachers' academic achievements, their grade levels, gender and type of education they are exposed to on their 4mat learning styles (Case of Mugla University, Turkey)

Tarih

2009

Yazar

Can, Sendil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this descriptive study conducted according to scanning model is to determine the learning styles of the student teachers of science; and to investigate the effects of academic achievement, their grade levels (first, second, third of fourth-year), gender and the type of education they are exposed to on these learning styles. The data of the study were obtained through The Kolb Learning Style Inventory. The present study was carried out among 273 first, second, third and fourth year student teachers randomly chosen from the Science Department of Mu la University in the fall term of 2008-2009 academic year. The data obtained in the study were analyzed through descriptive statistics; frequencies and percentages, and non-parametric statistics, Chi-Square, for two variables. At the end of the analyses conducted, it was found that while there is no significant correlation between the students' learning styles and the academic achievements and their grade levels (first year, second year, third year and fourth year); there are significant correlations between their learning styles and their genders and the type of education they are exposed to. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved

Kaynak

World Conference on Educational Sciences - New Trends and Issues in Educational Sciences

Cilt

1

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.327
https://hdl.handle.net/20.500.12809/4893

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.