• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarinin eğitim programina ilişkin metaforik algilarinin karşilaştirilmasi

Tarih

2014

Yazar

Aykaç, N.
Çelik, O.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study was designed to determine and compare the in-service teachers and pre-service teachers' perceptions of the curriculum through metaphors. The participants of the study are 101 in-service teachers and 174 pre-service teachers. In order to collect data, the participants were asked to complete this sentence "when the characteristics of the curriculum are considered, I liken it to ???.., because ???? ". In the present study, opinions of the participants were described by means of a qualitative approach. Among the qualitative analysis methods, descriptive analysis technique was employed. The data collected were entered into MS Excel program and they were evaluated by calculating their percentages and frequencies. At the end of the study, it was found that the metaphors created by the in-service teachers mostly include negative perceptions; yet, the metaphors of the pre-service teachers have more positive perceptions of the education program. © 2014 Eğitim ve Bilim Dergisi.

Kaynak

Egitim ve Bilim

Cilt

39

Sayı

173

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/5591

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.