dc.contributor.author | Doğan, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:17:44Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:17:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1305-7766 | |
dc.identifier.issn | 2587-2451 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRreE5UUTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/6522 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı Singg ve Ader (2001) tarafından geliştirilen Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe uyarlama çalışmasını yapmaktır. Çalışma, 136’sı erkek, 108’i kadın 244 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tek boyutlu ölçeğin kabul edilebilir uyum indeksleri verdiği görülmüştür (x2= 90,17, sd= 35, x2 /sd= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79). Ölçeğin dilsel eşdeğerli için iki hafta ara ile yapılan çalışmada .86 gibi yüksek düzeyde ilişki olduğu gözlenmiştir. Ölçeğin uyum geçerliği için yapılan çalışmada, Öğrenci Sorumluluk Ölçeği ile arasında .40 (p< .001), İç-Denetimsel Sorumluluk, Dış-Denetimsel Sorumluluk Ölçeği ile arasında .56 (p< .001) düzeyinde bir ilişki olduğu görülmüştür. Güvenirlik çalışması için yapılan işlemde, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .63 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar, Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the research to adaptation the student personal responsibility scale-10 that develop Singg and Ader (2001). Research was conducted on 244 university students. Results of confirmatory factor analyze, fit index values of the model were chi-square= 90,17, df= 35, chi-square /df= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79. Results of language equivalency showed that the correlation between Turkish and English forms was .86. In criteria reliability study showed that correlation between Student Responsibility Scale was .40 (p< .001), internally-externally controlled responsibility scale was 56 (p< .001). The internal consistency reliability coefficient of the scale was found as .63. These results demonstrate that Student Personal Responsibility Scale-10this scale is a valid and reliable instrument. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10'un Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.item-title.alternative | Validity And Reliability Study of the Turkish Version Student Personal Responsibility Scale-10 | en_US |
dc.item-type | other | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı, Muğla, Türkiye | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 163 | en_US |
dc.identifier.endpage | 170 | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |