Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTangülü, Zafer
dc.contributor.authorKarpınar, Ozan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:51Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-4456
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33431/belgi.578783
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVMU1UWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6551
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi konuları üzerine yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi belirlenmiştir. Çalışmanın veri kaynağı, YÖK Ulusal Tez Veri Merkezi’nden elde edilen 49 lisansüstü tezdir. Çalışmada ele alınan tezlerin analizi araştırmacı cinsiyetine, danışmanın unvanına, basıldığı tarihe, yazıldığı üniversiteye, bölümüne, düzeyine, yöntemine, çalışma grubuna, çalışma grubunun büyüklüğüne, veri toplama araçlarına, önerilerine, anahtar kelimelerine, dizinlerine, yerli ve yabancı kaynakça sayılarına göre yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şunlardır: Erkek araştırmacılar konu üzerine daha fazla tez yapımında bulunmuşlardır. Tezler en çok Yrd. Doç. Dr. danışmanlığında yürütülmüştür. Konuyla alakalı en fazla 2008 yılında tez yapımında bulunulmuştur. En fazla tez Gazi Üniversitesi bünyesinde eğitim gören lisansüstü öğrenciler tarafından yapılmıştır. Konuyla ilgili en fazla tez yapımında bulunun bölüm Sosyal Bilgiler Öğretmenliğidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose in this research, reveal tendencies in masters’ theses on T.C. History of Revolution and Kemalism course threads. Content analysis was determined from qualitative research methods for the analysis of research data. The data source of the study is 49 graduate thesis obtained from YOK National Thesis Data Center. The analysis of the theses discussed in the study was made according to the gender of the researcher, the title of the consultant, the date of publication, the university, the department, the level, the method, the study group, the size of the study group, the data collection tools, the recommendations, the keywords, the indexes, and the number of domestic and foreign bibliographies. Some of the results obtained in the research are: Male researchers made more thesis on the subject. Theses were mostly carried out in consultation with Assistant Professor. The most relevant theses were made in 2008. Most of the thesis was conducted by graduate students studying at Gazi University. The most dissertation about this subject is the Social Studies Teacher Education.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleT.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konuları Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Eğilimlerien_US
dc.item-title.alternativeTendencies in Masters’ Theses on T.C. History of Revolution And Kemalism Course Threadsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.33431/belgi.578783
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage1487en_US
dc.identifier.endpage1506en_US
dc.relation.journalBELGİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster