Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Eyüp
dc.contributor.authorEsmer, Barış
dc.contributor.authorÇelik, Özkan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:55Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjeU9EVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6562
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının, ilkokul öğrencilerinin kazanması gereken değerlerin nasıl öğretilmesi gerektiğine yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Ankara ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 83 sınıf öğretmeni adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Değer öğretimi ile ilgili sorulan açık uçlu sorulara cevap verebilmek için temel kavram ve bilgilere sahip olunması gerektiği düşünüldüğünden, katılımcılarda Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi derslerini almış olma ölçütleri aranmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Verilerin toplanması aşamasında katılımcılardan değer öğretimine yönelik 4 adet açık uçlu soruyu yanıtlamaları istenmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının değerlerin öğretim sürecine yönelik algıları açık uçlu sorular ile derinlemesine ve zengin nitel veriler toplanarak belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmış ve bazı sorulara verilen cevapların frekansları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, çoğu öğretmen adayının değer kavramını "öğrencilerin sahip olması gereken kazanım" olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Değerlerin öğretiminde ve kazanımların ölçülmesinde ise öğretim yöntem ve tekniklerini işe koşmanın katılımcılar tarafından en fazla yazılan ifadeler olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunluğu programda ön görülen değerlerle donanmış bireyler yetiştirebilmek için hedeflenen bu değerlere öncelikle öğretmenlerin kendilerinin sahip olmasını en önemli nitelik olarak görmektedirler. İleride değer öğretimi sürecinde sınıf içi uygulamaların ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesine yönelik araştırmaların yapılması önerilmektediren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate teacher candidates’ perceptions about how to teach values which primary students must gain. To this end, data were collected from 83 candidates who are participating voluntarily and studying at a state university in Ankara. In order to respond question, primary school teacher candidates had to take the Life and Social Sciences courses that contain basic concepts and information on value educationqualitative research methods. In collecting data using a survey consisting of 4 open-ended questions which allows us gatethering deph and rich qualitive data about value education. The data were analyzed by using qualitative techniques and frequency analysis. Most of the teacher candidates believed that value was an educational attainment which students must gain. The results also showed that using instructional methods and techniques was the most indicated item in the sections. Most of the candidates indicated that having intented value as the most important quality that teachers should have in order to educate individuals with the values which specified in the program. Classroom activities and problems which teachers encounter in value education process should be recomended for further researchesen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Öğretimine Yönelik Algılarıen_US
dc.item-title.alternativePerceptions of Primary School Teacher Candidates on Teaching Valuesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempr. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü; r. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü; ** Arş. Gör. Dr. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Elmek: ocelik@mu.edu.tren_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster