Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Tolga Altuğ
dc.contributor.authorGürsoy, Recep
dc.contributor.authorSaygın, Özcan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:55Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1501/Sporm_0000000397
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU56a3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6564
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Antalya İlinde bulunan bazı liselerde öğrenim gören ve çeşitli branşlarda yer alan sporcu ve sedanterlerin el tercihi ve okul akademik başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmaya 210 erkek, 131 kadın olmak üzere toplam da 341 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmaya katılan sporcu ve sedanterlerin el tercihinin saptanması için ‘‘Oldfield Anketi’’ uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı durumlarını değerlendirmek için ise genel not ortalamaları yararlanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda sporcu ve sedanterlerin el tercihi ve okul başarısı arasındaki ilişki SPSS programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre akademik başarı açısından kadınların, erkeklere göre daha başarılı oldukları görülmüştür. Sol el tercihli öğrencilerin sağ el tercihli öğrencilere göre % 13 oranında daha iyi akademik başarı puanına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca spor yapan öğrencilerin spor yapmayan öğrencilere göre %20.8 oranında akademik başarı açısından daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to examine the relationship between hand preference and academic success of athletes in various branches and sedentary students in several high schools in Antalya. A total of 341 students (210 males and 131 females) were participated in this study voluntarily. The "Old field Survey" was applied to the athletes and sedentary students to determine hand preference. The academic success was evaluated by using student’s grade point average. The relationship between hand preference and academic school success of athletes and sedentary students was evaluated with SPSS software. According to the findings, female individuals were more successful than the male individuals in terms of academic success. It was found that left hand preference students had 13% better academic success than right hand preference students. Furthermore, the athlete students showed more academic success than the non-athlete at 20.8%.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAntalya’da Bazı Liselerde Bulunan ve Farklı Branşlarda Yer Alan Sporcular ile Sedanterlerin El Tercihi ve Okul Akademik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Examination of the Relationship between Handedness And School Academic Achivement of Sedanteries And Athletes Taking Place in Different Branches in Some High School in Antalyaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.1501/Sporm_0000000397
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster