Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksel, Ali Gürel
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:56Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU16azNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6569
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde eğitimlerine devam eden 145’i kadın, 190’ı erkek toplam 335 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Altunbaş ve Kul (2015) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Kullanım Ölçeği (SMKÖ)” ve araştırmacı tarafından oluşturulan, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek üzere hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde analizi, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin iletişim aracı olarak sosyal medyayı tercih etme amaçlarını öğrenmek amacıyla t-testi ve tekyönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda ortaya çıkan istatistiksel farkın hangi gruplardan kaynakladığını belirlemek amacıyla Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda, p<0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; SBF öğrencilerinin cinsiyet, yaş, bölüm, sosyal medyada günlük harcanan zaman, üniversitenin resmi sosyal medya hesaplarını takip etme ve sosyal medyada sahte hesap kullanma değişkenlerine göre SMKÖ alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstract: The aim of this study is to examine using social media by faculty of sport science students as a communication tool in terms of some variables. 145 female and 190 male students, totally 335, studying in faculty of sport sciences at Muğla Sıtkı Koçman University constituted the study group. Using Social Media Scale, developed by Altunbas and Kul (2015) and Demographic Form, designed by the author were used for data collection. Descriptive analysis was used for the analysis of demographic variables. T-test and one-way ANOVA test were used for the analysis of difference between variables in terms of using social media preferences. Tukey HSD test was used for which group caused the differences. Significant level was accepted as p<0.05. Consequently, significant difference was found between genders, age groups, department, the times spent on social media, following official social media accounts of the university and using fake accounts on social media in terms of using social media scale.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Examination of Using Social Media By Sport Science Faculty Students As A Communication Tool in Terms of Some Variablesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster