• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen Adaylarının Eğitime Yabancılaşma Durumlarının Eğitim Programları Çerçevesinde İncelenmesi

Tarih

2017

Yazar

Uşun, Salih
Altan, Bilge Aslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitime olan yabancılaşma durumlarını farklı değişkenlere göre belirlemek ve eğitim programlarının bu yabancılaşma durumuna nasıl yansıdığını öğretmen adaylarının görüşleri ile incelemektir. Araştırma aradığı cevaplar itibari ile nicel ve nitel verilere aynı anda ihtiyaç duyduğundan karma araştırma yöntemlerinden Araştırmanın evrenini Ege Bölgesi'nde yer alan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültesi'nin Sosyal Bilgiler, İngilizce, Almanca, Matematik ve Türkçe Öğretmenliği ve Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans programlarında öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adayları, eleman örnekleme yaklaşımı ile araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda ortaya çıkan bulgulara göre, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri fakülteye yabancılaşma durumlarının "orta" düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yabancılaşma durumunun arkasında öğretmen adaylarının görüşlerine göre farklı değişkenlerin etkisinden söz etmek mümkün olsa da bu çalışmada yabancılaşmanın eğitim programlarından nasıl etkilenmekte olduğu inceleme konusu yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara bakıldığında ise eğitim programlarının göz ardı edilemeyecek bir gerekçe olarak sunulduğu gözlenmiş ve ilgili konuda önerilerde bulunulmuştur.
 
The aim of this study is to determine prospective teachers' alienation levels regarding different variables and examine the effects of teacher education curricula on prospective teachers' alienation levels. The study was based on mixed method and conducted on converging parallel design. The population of the study was determined as prospective teachers studying in a Faculty of Education in a state university located in Aegean region. Junior year prospective teachers from Social Sciences Education, English Language Teaching, German Language Teaching, Maths Education, Turkish Language Teaching, Psychological Counseling and Guidance undergraduate programs in 2016-2017 academic year were selected as the sample of the study through stratified sampling. Based on the results, it was found that the level of alienation for prospective teachers was determined as medium level. It is possible to make a list of background reasons for the alienation, the reasons regarding curricula were taken into consideration in this study. In the light of the results, curriculum based reasons were found critically important in alienation and related discussion and recommendation were presented.
 

Kaynak

Turkish Studies (Elektronik)

Cilt

12

Sayı

33

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjNE16UTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6630

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.