Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Murat
dc.contributor.authorGeçici, Erol
dc.contributor.authorGünlük, Mehmet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-258X
dc.identifier.issn2564-7164
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFeE5URTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6640
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının duygusal zekâ düzeylerinin mesleki ünvanları, deneyim süreleri ve eğitim seviyelerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Duygusal zekâ Bar-On (1997) tarafından geliştirilen ve beş alt boyuttan oluşan model ile incelenmiştir. Türkiye'nin çeşitli illerindeki muhasebe bürolarında bağımlı olarak çalışan toplam 470 muhasebe meslek mensubunun katılımıyla oluşan örneklemden toplanan veriler kullanılarak yapılan analizlerin sonucunda, a) farklı unvanlara sahip muhasebe meslek mensuplarının duygusal zekâ düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmamıştır; b) farklı deneyim süresine sahip muhasebe meslek mensuplarının duygusal zekâ düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülürken c) farklı eğitim seviyelerine sahip muhasebe meslek mensupları arasında ise duygusal zekânın sadece genel ruh hali boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to state that if accountants' emotional intelligence (EI) levels range in accordiance with their professional titles, tenure and education levels. Emotional intelligence has been examined by using Bar-On's five-component model. Analysis results of the data from a sample consisting of randomly selected accountants (Trainers, CA and CPA) who work dependent to accounting firms (CA and CPA firms) from various regions in Turkey (n=470) show that a) there is not any statistically significant difference between accountants EI and their professional titles, b) there is statistically significant difference between accountants EI and their tenur and c) there is only statistically significant difference between accountants general mood and education level.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleMuhasebe Meslek Mensuplarının Duygusal Zekâ Düzeylerinin Meslek Ünvanları, Meslekteki Deneyim Süreleri ve Eğitim Seviyelerine Göre Farklılıkları ?en_US
dc.item-title.alternativeThe Differences of the Accountants Emotional Intelligence Levels According To Their Professional Titles, Experience And Educationen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempAbant İzzet Baysal Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Bolu, Türkiye; Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Yeniçağ Yaşar Çelik Meslek Yüksekokulu, Bolu, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Milas Meslek Yüksekokulu, Milas, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage973en_US
dc.identifier.endpage1001en_US
dc.relation.journalMuhasebe Bilim Dünyası Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster