• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of Self-Confıdence Levels of 12-14 Years Old Students on Theır Servıng Abılıty in Volleyball

Tarih

2014

Yazar

Yarımkaya, Erkan
Akandere, Mehibe
Baştuğ, Gülsüm

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin özgüven düzeylerinin voleybolda servis atma becerisini etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklem grubu Saraçoğlu Toki Mustafa Çetin Ortaokulu’nda okuyan 12-14 yaş grubu 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya deney gurubu. 8 haftalık sürecinin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem denek gruplarına Piers Harris özgüven anketi ve voleybol isabet testi uygulanmıştır.Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 16.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapmalar verilerek özetlenmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi ile test edilmiş ve verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiği için bağımsız değişkenler arasındaki farklılığın tespiti için Independent-sample T testi, bağımlı değişkenler arasındaki farklılığın tespiti için ise Paired-sample T testi kullanılmıştır. Özgüvenin isabet üzerine etkisi ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Bu çalışmada hata düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmaya katılan deney ve kontrol gurubu arasında sontest bakımından istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Araştırmaya deney gurubu olarak katılan deneklerin öntest – sontest karşılaştırılmasında, öntest ve sontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Bu karşılaştırmalarda sontest değerlerinin öntest değerlerinden yüksek olduğu bulunmuştur. Deney gurubunda yer alan bayanların öntest – sontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). ). Deney gurubunda yer alan erkeklerin öntest – sontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Sonuç olarak, voleybol egzersizi yapan çocukların özgüven düzeylerinin servis atma becerisi üzerine etkisinin incelenmesi amacı ile yapılan araştırmada, deney grubuna uygulanan voleybol egzersizlerinin öğrencilerin özgüven düzeyinin servis atma becerisi üzerinde anlamlı ve olumlu bir farklılığa neden olduğu bulunmuştur. Bu bağlamda voleybol egzersizi yapan 12-14 yaş grubu çocuklarda özgüven düzeylerinin daha yüksek olduğu bununda servis atma becerisini olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz.
 
The aim of this study is to examine self-confidence lecel of students on serving ability in volleyball.The sample group of the study is consisted of 80 students aged 12-14 , attending Primary of Sara&ccedil; oğlu Toki Mustafa &Ccedil; etin. Both the experimental and the control group were applied Piers Harris Children’s Self-Concept Scale by Piers Harris before and after 8 week procedure.The SPSS statistical program (version 16.0) was used for data analysis. Findings were summarized with mean and standard deviation. One- Sample Kolmogorov-Smirnov was used to determine whether the data has normal distribution, independent-samples t-tests were used to determine significant differences among independent variables while Paired Sample test was used to determine the significant differences among the dependent variables. For this study, the criterion for significance was set at an alpha level of p&lt; 0. 05.The research indicates a statistical difference (P&lt; 0,05) between the experimental and the control group in terms of post-test. In the comparison of pre-test and post-test results of the experimental group, there is a significant difference between pre-test and post-test results. ( P&lt; 0,05). In those comparisons, it was found that the post-test results are higher than pre-test results. On the other hand, in the comparison of man, a statistically significant difference was found between the post-test results of the experimental and the control group (P&gt; 0,05).To Conclude, in the present study conducted to examine self-confidence level of students on serving ability in volleyballi it was found that volleyball exercises appilied to the expermental group led to significant difference effecting self- confidence level and serving ability.As a result,we can say that volleyball exercises can effect self- confidence and serving ability of students aged 12-14 positively.
 

Kaynak

Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Cilt

8

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneU1EUTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6641

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.