• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tarihte Türk Kadınları ve İlkler

Tarih

2016

Yazar

Avaroğulları, Muhammet
Çapar, Zülfü

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu etkinlik 2015- 2016 öğretim yılında ortaokul 6. Sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında " "Demokrasinin Serüveni" ünitesinde yer alan "Türk tarihinde kadının konumu ile ilgili örnekleri, kadın haklarının gelişimi açısından yorumlar" kazanımına yönelik olarak tasarlanmıştır. Etkinlikte temel olarak kendi alanlarında ilk olan Türk kadınlarının biyografileri tanıtılmaktadır. Biyografi öğretiminde kullanılmak üzere Marzano (2004) tarafından akademik kelime öğretimi içim geliştirilen "Altı Adımlı Kelime Öğretimi" yöntemi uyarlanmıştır. Ders sonunda bir oyun etkinliği de uygulanarak hem öğrenilenlerin pekiştirilmesi hem de öğrenimin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik sırasında öğrencilerin çok eğlendikleri ve bütün grubun derse aktif bir şekilde katıldığı gözlemlenmiştir. Verilen cevaplardan öğrencilerin kişilerin biyografilerini ve onların kadın haklarının gelişimi açısından önemini tam olarak öğrendikleri anlaşılmıştır
 
This activity has been prepared for the acquisition of " He /she interprets the examples related to status of Turkish women in history with regard to development of women's rights" which takes place in 6thunit of 6th grade social studies course. In the activity biographies of Turkish women who are the first of their areas has been introduced basically. In order to teach these biographies an academic vocabulary teaching technique called " A Six Step Process for Teaching Vocabulary" developed by Marzanohas been adapted. At the end of the course a game has been played in order to both reinforce and assess the learning. It has been observed that students had fun during the activity and participated actively. Answers they provide during the game activity also demonstrated that they have learned lives of these women and their importance for the development of Women's rights
 

Kaynak

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Cilt

6

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMk5EZzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6656

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.