• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Ders Tabanlı Bilimsel Toplantı Deneyimi

Tarih

2018

Yazar

Korkut, Perihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Günümüzde öğretmenlerin bilimsel araştırma yapmaları ve bilimsel toplantılara katılım sağlamaları yüreklendirilmektedir. Öğretmen eğitiminde bilimsel araştırma yapma deneyimi kazanabilecekleri yaşantılar sıklıkla sunulsa da bilimsel toplantılara katılma deneyimi sağlama açısından daha az örnek bulunmaktadır. Türkiye’deki nadir uygulamalardan biri olarak 20162017 bahar döneminde bir eğitim fakültesinin İngilizce öğretmenliği bölümü üçüncü sınıf öğrencileri düzenlenen bir ders tabanlı araştırma toplantısına katılmışlardır. Bu çalışmada öğrencilerin bu toplantıya ilişkin beklentileri, yaşantıları ve algıları araştırılmıştır. Öğrencilerin beklentilerini, yaşantılarını ve algılarını belirlemek amacıyla dönem başında ve toplantıdan sonra anket formları dağıtılmıştır. Ayrıca isteyen öğrenciler sürecin çeşitli basamaklarında yazdıkları günlüklerini teslim etmişlerdir. Elde edilen verilere göre öğrenciler bu çalışmayı alanlarında yapılmakta olan araştırmaları tanımak ve bilimsel süreçlere aşinalık kazanmak açısından faydalı olarak algılamıştır. En zor buldukları unsurlar ise araştırılacak konuyu seçmek ve yoğun toplantı programına etkili bir şekilde katılım sağlamak olmuştur. Öğrencilerin çoğunun ifadelerine göre bu toplantıya katılmak katılımcıları akademik çalışma yapma konusunda heveslendirmiştir.
 
Although teacher education has a research methods component to prepare the teachers of the future to engage in research, it rarely provides teacher candidates with opportunities to participate in scientific meetings. One of the scarce attempts to do so was a course-based scientific research convention held in the English Language Teaching department of a university in Turkey. In this study, the students’ expectations, experiences and perceptions pertaining to the course-based research convention were sought. Data were collected through open-ended questionnaires at the beginning of the term and after the convention. In addition, volunteering students kept reflection journals during the process. It was found that the students perceived the course-based research convention as useful in terms of learning scientific research procedures and the researched subject. The areas which were perceived as the most difficult were finding the right resources and following the program which they found too tight and tiring. According to the findings, participating in this event had a positive effect on their future orientations for most of the students.
 

Kaynak

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

18

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU9EVXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6713

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.