• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learnıng Mathematıcs Wıth Creatıve Drama

Tarih

2018

Yazar

Şahin, Baki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, a mathematics activity that used creative drama method to teach the fifth grade standard “Expresses a position with respect to another point using direction and unit” under geometry and measurement was implemented. Twenty students attending the fifth grade of a public school participated in the study. The lesson plan involved four activities in warm-up, role-play, and evaluation stages. Activities include processes that will ensure active participation of students. The activity lasted two lesson hours. Two prospective mathematics teachers and a mathematics teacher were available in the class during the activity to observe student participation and reactions. Additionally, 10 students were interviewed to learn their views about the lesson. Comments of the observers and the responses of the students to the interview questions indicate that the lesson was successful. Keywords: mathematics education, creative drama, geometry.
 
Bu araştırmada, matematik beşinci sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan “Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.” kazanımını edindirmek amacıyla yaratıcı drama yöntemi kullanılarak hazırlanan bir ders planının uygulaması yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet okulunun beşinci sınıfında okumakta olan 20 öğrenci katılmıştır. Etkinlikte kullanılan ders planı ısınma, canlandırma ve değerlendirme bölümlerinde yer alan dört etkinlikten oluşturulmuştur. Etkinlikler öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayacak süreçleri içermektedir. Ders planının uygulaması iki ders saati sürmüştür. Uygulama sürecinde ve sonunda öğrencilerin etkinliklere tepkilerini ve katılımlarını gözlemlemek için iki matematik öğretmen adayı ile bir matematik öğretmeni çalışma süresince sınıfta bulunmuşlardır. Aynı zamanda uygulama sonunda öğrenci görüşlerini almak için de 10 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Gözlemcilerin gözlem sonuçları ve öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlardan uygulamanın başarılı olduğu söylenebilir.
 

Kaynak

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5UTXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6744

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.