• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learnıng Mathematıcs Wıth Creatıve Drama

Date

2018

Author

Şahin, Baki

Metadata

Show full item record

Abstract

In this study, a mathematics activity that used creative drama method to teach the fifth grade standard “Expresses a position with respect to another point using direction and unit” under geometry and measurement was implemented. Twenty students attending the fifth grade of a public school participated in the study. The lesson plan involved four activities in warm-up, role-play, and evaluation stages. Activities include processes that will ensure active participation of students. The activity lasted two lesson hours. Two prospective mathematics teachers and a mathematics teacher were available in the class during the activity to observe student participation and reactions. Additionally, 10 students were interviewed to learn their views about the lesson. Comments of the observers and the responses of the students to the interview questions indicate that the lesson was successful. Keywords: mathematics education, creative drama, geometry.
 
Bu araştırmada, matematik beşinci sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan “Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.” kazanımını edindirmek amacıyla yaratıcı drama yöntemi kullanılarak hazırlanan bir ders planının uygulaması yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet okulunun beşinci sınıfında okumakta olan 20 öğrenci katılmıştır. Etkinlikte kullanılan ders planı ısınma, canlandırma ve değerlendirme bölümlerinde yer alan dört etkinlikten oluşturulmuştur. Etkinlikler öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayacak süreçleri içermektedir. Ders planının uygulaması iki ders saati sürmüştür. Uygulama sürecinde ve sonunda öğrencilerin etkinliklere tepkilerini ve katılımlarını gözlemlemek için iki matematik öğretmen adayı ile bir matematik öğretmeni çalışma süresince sınıfta bulunmuşlardır. Aynı zamanda uygulama sonunda öğrenci görüşlerini almak için de 10 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Gözlemcilerin gözlem sonuçları ve öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlardan uygulamanın başarılı olduğu söylenebilir.
 

Source

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Volume

8

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5UTXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6744

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.