Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Baki
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5UTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6744
dc.description.abstractIn this study, a mathematics activity that used creative drama method to teach the fifth grade standard “Expresses a position with respect to another point using direction and unit” under geometry and measurement was implemented. Twenty students attending the fifth grade of a public school participated in the study. The lesson plan involved four activities in warm-up, role-play, and evaluation stages. Activities include processes that will ensure active participation of students. The activity lasted two lesson hours. Two prospective mathematics teachers and a mathematics teacher were available in the class during the activity to observe student participation and reactions. Additionally, 10 students were interviewed to learn their views about the lesson. Comments of the observers and the responses of the students to the interview questions indicate that the lesson was successful. Keywords: mathematics education, creative drama, geometry.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, matematik beşinci sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan “Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.” kazanımını edindirmek amacıyla yaratıcı drama yöntemi kullanılarak hazırlanan bir ders planının uygulaması yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet okulunun beşinci sınıfında okumakta olan 20 öğrenci katılmıştır. Etkinlikte kullanılan ders planı ısınma, canlandırma ve değerlendirme bölümlerinde yer alan dört etkinlikten oluşturulmuştur. Etkinlikler öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayacak süreçleri içermektedir. Ders planının uygulaması iki ders saati sürmüştür. Uygulama sürecinde ve sonunda öğrencilerin etkinliklere tepkilerini ve katılımlarını gözlemlemek için iki matematik öğretmen adayı ile bir matematik öğretmeni çalışma süresince sınıfta bulunmuşlardır. Aynı zamanda uygulama sonunda öğrenci görüşlerini almak için de 10 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Gözlemcilerin gözlem sonuçları ve öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlardan uygulamanın başarılı olduğu söylenebilir.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLearnıng Mathematıcs Wıth Creatıve Dramaen_US
dc.item-title.alternativeYaratici Drama Ile Matematik Öğreniyorumen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Educationen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster