Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğan, Hakan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:10Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFNE9UVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6804
dc.description.abstractÖğrencilerin motivasyon düzeyleri hesaplanmadan eğitimle ilgili bağlamsa konulardan bahsetmek mümkün değildir. Motivasyon, akademik başarının en büyük göstergesi olarak gösterilmektedir, öyle ki bazı çalışmalara göre öğrencinin gene zekasını ölçü alan belirleyicilerden daha iyi bir gösterge olarak dahi düşünülmektedir. İki tür olan içe ve dışa yönelik motivasyon birbirinden dikkatlice ayırt edilmelidir. İçe yönelikmotivasyon öğrenmenin duyuşsalyönüyle ilgilidir. Öğrenciler öğrenmekten zevk aldıkları ve bu onlara haz verdiği için öğreniyorlarsa, bu tür öğrencilere yüksek düzeyde içe yönelik motivasyonlu öğrenciler denilebilir. Bunun aksine; bazı ödüller, kabül veya tanınma arayışı dışa yönelik motivasyon sağlayıcı unsurlar olarak nitelenmektedir. İçe yönelik ve dışa yönelik motivasyonu ölçen birçok araçlar alana özel olmayıp genel ölçme araçlarıdır. Bu yüzden, araştırmanın ana amacı, kısaltması IEM-ELS olan ve İngilizce Öğrenme ölçeği diye adlandırılan içe yönelik ve dışa yönelik motivasyonların geçerliliği ve güvenirliğini incelemektir. Bundan dolayı, İngilizce dili eğitimi bağlamında bahse konu ölçeğin faydası ve etkinliği öngörülmektedir. Cronbach alfa katsayısı hesaplanmış olup, araştırmada faktör analizleri uygulanmıştır. Bu istatiksel ve psikometrik teknikler aşağıdaki sonuçları vermiştir: Her iki alt ölçeğin güvenirliliği pozitif çıkmıştır ve IEM-ELS'in çift boyutlu gizli yapıya sahip olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractEducational contexts without considering students' levels of their motivation cannot be thought of. Motivation is one of the best predictors of academic achievement, in some studies, it is better predictor than general intelligence of students. Two types o f motivation - the extrinsic and the intrinsic one should be distinguished carefully. Intrinsic motivation is related to emotional aspect o f learning. If students learn because it gives them pleasure and if they enjoy it, it can be said that these group of students have high levels of intrinsic motivation. In contrast, students who learn especially to gain some reward, acknowledgement or recognition are considered to be extrinsically motivated. Lots of scales which measure intrinsic and extrinsic motivation are general assessment tools i.e. they are not domain-specific tools. Because of that, the main aim ofour study is to examine reliability and validity o f Intrinsic and extrinsic motivation for English learning scale. This scale was made in order to measure levels of intrinsic and extrinsic motivation for learning English language. Hence, we anticipate its usefulness in English language educational context. Cronbach's alpha coefficients were calculated and factor analysis was conducted. These statistical and psychometric techniques yielded the following results: the reliability o f both subscales was good and the IEMELS had two-dimensional latent structure.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleIntrınsıc And Extrınsıc Motıvatıon for Englısh Learnıng Scale (Iem-Els): A Psycholınguıstıcs Study of Relıabılıty And Valıdıtyen_US
dc.item-title.alternativeIngilizce Öğrenimi Ölçeğinde Içe ve Dişa Yönelik Motivasyon:Güvenirliği ve Geçerliliği Üzerine Bir Ruhdilbilim Çalişmasien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İngilizce Hazırlık Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.journalCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster