• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Analysis of Computer Game Addiction in Primary School Children and Its Affecting Factors

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (288.4Kb)

Tarih

2020

Yazar

Muslu, Gonca Karayağız
Aygün, Özcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Background Computer games are included in next-generation technologies in today's developed visual media world. They are attractive to all ages, but the dramatic increase in the use of computer games in children and adolescents is remarkable. This study aims to determine the computer game addiction in primary school children and its affecting factors. Methods The study sample consisted of 476 students among 952 students enrolled in three primary schools in Fethiye, Mugla. Data were collected from the students using the "Child Information Form" and the "Computer Game Addiction Scale for Children." The data were analyzed using numbers, percentages, independent samples, one-way analysis of variance, and regression analysis. Results This study found that there was a statistically significant difference between gender, class grade, level of income, mothers' educational level, the presence of a game console/computer at home, and the computer game addiction scale scores (p < .05). It was also found that students who spend more time on the Internet and playing computer game constitute the most at-risk group for computer game addiction (p < .05). Conclusion Some interventions can be planned to decrease computer game addiction particularly in male students, children and families with low income and educational level, and students who have computers and game consoles at home with longer duration of gaming and Internet use with the cooperation of schools, school nurses, teachers, and parents.

Kaynak

Journal of Addictions Nursing

Cilt

31

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.1097/JAN.0000000000000322
https://hdl.handle.net/20.500.12809/681

Koleksiyonlar

  • Hemşirelik Bölümü Koleksiyonu [38]
  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2082]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.