• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketici Hukuku Çerçevesinde Reklam Denetiminde Yasal Sınırlar ve Gelişmeler

Tarih

2018

Yazar

Kırkbeşoğlu, Nagehan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Serbest piyasa ekonomisine sahip ülkelerde işletmelerin ticarî faaliyetlerini sürdürmesinde önemli bir fonksiyona sahip olan reklamlar, bir yandan da planlı ekonomilerde bireylerin ihtiyaç duydukları ürünlerin neler olduğunun tespitinde büyük rol oynamaktadır. Reklamların özellikle tüketiciler üzerinde yarattığı etki dikkate alınarak reklamların denetiminin öneminin arttığını ve hatta bu çerçevede 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 65. maddesi ile toplanması öngörülen Reklam Konseyi gibi yeni bir kurumun ihdas edildiğini de görmekteyiz. Aynı şekilde reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi ve kurumlar ile ticarî uygulamada bulunanların uyması gereken ilkeleri ve inceleme esaslarını belirlemek üzere 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili hükümlerine dayanılarak çıkarılan “Ticarî Reklam ve Haksız Ticarî Uygulamalar Yönetmeliği” 10 Ocak 2015 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak aynı tarihte yürürlüğe girmiş olup, bu tarihten önce yürürlükte olan “Ticarî Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik”i yürürlükten kaldırmıştır. Aynı şekilde 02.11.2011 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak aynı tarihte yürürlüğe giren Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik de yürürlüğe girdiği tarihten itibaren Radyo ve Televizyon Yayınlarının Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik’i yürürlükten kaldırmıştır. Biz de bu çalışma ile söz konusu yasal gelişmelerin, reklam verenler ile tüketicilerin karşılıklı çatışan menfaatleri arasındaki dengeyi korumaya elverişli olup olmadıklarını ve sınırları emredici hükümler ile tespit edilmiş olan etik standartlara uygunluğun sağlanıp sağlanmadığı meselelerini denetim organlarının verdiği kararlar ışığında incelenmeyi amaç edindik.
 
In countries with a free market economy, advertising that have an important function in maintaining the commercial activities of enterprises plays an important role in determining the products that individuals need in planned economies. We also see that the importance of advertising control has been increased by taking into account the impact of the advertisements on the consumers, and even within this framework a new institution such as the Advertising Council have been created, which is expected to be convened with Article 65 of the Law No. 6502 on Consumer Protection. Similarly, in order to determine the principles and review principles that should be complied with by advertisers, advertising agencies, media agencies and all persons and institutions related to advertising and those in commercial practice "Commercial Advertising and Unfair Commercial Practices Directive" based on the relevant provisions of the Law on the Protection of Consumers, No. 6502, published January 10, 2015 the Official Gazette entered into force on the same date and has abolished the Directive on the Principles and Implementation Principles for Commercial Advertising and Publicity. In the same way, the Regulation on the Procedures and Principles of Broadcasting Service, which was published in the Official Gazette dated 02.11.2011 and entered into force on the same date, repealed the Regulation on the Principles and Procedures of Radio and Television Broadcasts from the date of entry into force In this study, we aimed to examine whether these legal developments are suitable to protect the balance between the conflicting interests of advertisers and consumers and whether the compliance with the ethical standards determined by the mandatory provisions is ensured in the light of the decisions of the supervisory bodies.
 

Kaynak

İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

17

Sayı

34

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpRMU5EazNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6819

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.