• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI

Tarih

2014

Yazar

Biçici, Fırat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir
 
The aim of this study is to explain what the perceptions of foreign tourists are by implementing of ‘odd and round-number price-endings” in restaurants. To serve this purpose, “.00, .99 and .90” price-endings are put in menu prices and tangible data which were obtained through this study is presented to the restaurant operators by examining of foreign tourists’ perception. According to the findings while foreign tourist associated “.99 price-endings” with lower price discount, good value, cheapness, lower quality, price tricks, competition; they associated quality, prestige, ease of payment, ease of understandability, precise price, right price, reliable price with “.00 (round) price endings”.
 

Kaynak

EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ

Cilt

5

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneE5qYzJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6901

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.