Yerel Gazetelerde Muğla Kız İlköğretmen Okulu
Abstract
Bu çalışmada Muğla'da eğitim ortamları arasında önemli bir yeri olan Muğla Kız İlköğretmen Okulu çeşitli yönleriyle ele alınmıştır. Okul hakkındaki bilgilerin temel kaynağı Muğla'da yayınlanan dönemin yerel gazeteleridir. Okulun açıldığı tarih olan 1957 yılı ile 1975 yılları arasında ulaşılan yerel gazeteler taranmış, Muğla Kız İlköğretmen Okulu ile ilgili haberler ayıklanarak incelemeye tabi tutulmuştur. 1957-58 ders yılı başında ortaokul mezunun kız öğrencilerin yataklı ve gündüzlü olmak üzere seçilmesiyle Muğla Kız İlköğretmen Okulu öğretime başlamıştır. 1963 yılından itibaren ortaokul mezunu erkek öğrenciler de gündüzlü olmak şartıyla okula kabul edilmişlerdir. Muğla Kız İlköğretmen okulunda okuyabilmek için yapılan imtihana Isparta, Burdur, Antalya, Muğla ortaokullarından talebeler katılmışlardır. Okulun sosyal etkinlikleri arasında gezi, konser, tiyatro, operet, piyes ve sergi bulunmaktadır. Öğretmen okullarının kuruluş yıldönümleri coşkulu şekilde kutlanmıştır. 1974-1975 öğretim yılından itibaren ilkokullara öğretmen yetiştirmek üzere eğitim enstitülerinin açılmasıyla birlikte Muğla Kız İlköğretmen okulu da liseye dayalı 2 yıllık Eğitim Enstitüsüne dönüştürülmüştür. Bu çalışmanın eğitim tarihi ve Muğla'nın yerel tarihi literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. This study explores Mugla Girls Teachers School for Primary Schools, which has an important place among the educational mediums of Muğla, from various perspectives. Basic source of information about this school is local newspapers published in Mugla. Local newspapers which the researchers were able to access has been scanned starting from 1957 which is the opening date of the school to 1975, and news about the Mugla Girls Teachers School for Primary Schools has been selected and analyzed. The school began to education in 1957-1956 academic year with election of female students who were graduated from middle schools as boarding and day schools students. As of 1963 middle school graduated male students were accepted to the school as well on the condition of being day students. Students from middle schools in Isparta, Burdur, Antalya and Mugla participated in the exams in order to register to the school. Among the social activites of the school were journeys, concerts, theaters, operas, stage plays, and exhibitions. Anniversaries of the foundation day of the teacher schools were celebrated enthusiastically. Upon opening of the Education Institutes to train teachers for the primary schools in 1974-1975 academic year, the Mugla Girls Teacher School was transformed into an Education Instıtute which accepts high school graduates for a two-year training. It has been considered that this study will contribute to both local history of Mugla and History of Education.