• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimleri

Tarih

2012

Yazar

Özdemir, Oğuz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırma, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimlerini belirlemek üzere Türkiye'de Güneybatı Anadolu'da bir üniversitede 2010-2011 öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Görüşme Formu'nun 1. ve 4. sınıf Fen ve Teknoloji öğretmeni adayları (N:123) üzerinde uygulanmasıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı, biyolojik gerçeklerin yanında, "vitialist (dirimsel)", "animist (canlıcılık)", "teleolojik (ereksel)" vb. türde antropoformik referanslarla birlikte açıkladıkları yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Buradan hareketle, canlılığın biyolojinin doğasına uygun şekilde kavratılabilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.
 
The present study was carried out to determine the Science and Technology pre-service teachers' tendencies to explain vitality in a university located in Southeast Anatolia of Turkey in 2010-2011 academic year. The data were collected through the administration of a questionnaire developed by the researcher to 1st and 4th year Science and Technology pre-service teachers (N=123). At the end of the study, it was found that Science and Technology pre-service teachers have a tendency to explain vitality through anthropoformic references such as " vitialist" , " animist" , " teleologic" types besides biological facts. In the light of these findings, suggestions to teach the biological nature of vitality in a proper manner were made.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

12

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRd05EQTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7284

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.