• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri

Tarih

2017

Yazar

Can, Şendil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada Pedagojik Formasyon Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik düşünceleri; cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenlerine göre tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar dönemi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde (MSKÜ) Pedagojik Formasyon eğitimi almış 61 kız 34 erkek olmak üzere toplam 95 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler, normal dağılım gösterdiğinden parametrik istatistiklerden bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik düşüncelerinin genellikle olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin mesleğe yönelik düşünceleri; yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumuna göre farklılaşmadığı, cinsiyetin ise fark yarattığı sonucuna ulaşılmıştır
 
The purpose of the current study is to explore the opinions of Pedagogical Formation Program students about the profession of teaching in relation to the variables of gender, age, graduated high school, mother and father’s education level and the presence of a teacher in the family. The sampling of the current study employing the survey model is comprised of a total of 95 students (61 females and 34 males) having taken the formation education at Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2015-2016 academic year. The data were collected through the Scale of Attitudes towards the Profession of Teaching. As the data exhibited a normal distribution, they were analyzed by using t-test and one-way variance analysis, two of the parametric statistics. The findings of the study revealed that the students generally have positive opinions about the profession of teaching
 

Kaynak

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

18

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjMk9EZzRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7402

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.