Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZeU56YzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7407
dc.description.abstractBu araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan İlköğretim Programı’nın uygulanma düzeyinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri’nin 4. sınıfında öğrenim gören 306 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “İlköğretim Programının Uygulanma Düzeyini Belirleme Anketi” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin etkinlikleri etkili bir şekilde uygulayamadıklarını, içeriğe uygun yöntem, teknikleri seçemediklerini ve kazanımlara uygun değerlendirme tekniklerini kullanmadıklarını; buna karşın sınıf dışı gezi ve gözlemlere yer verdiklerini, öğrenme sürecinde öğrencilerin tartışma, fikir sunma, sorgulama etkinliklerine katılarak bilgiyi yapılandırdıklarını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims to evaluate to what extent the elementary school program put into force in 2005 has been implemented, basing on the opinions of the pre-service teachers. Study group of the present study consists of 306 fourth year students from the departments of Turkish Education, Education of Social Sciences, Science Education and Elementary Classroom Education at the Education Faculty of Muğla University. The data were collected through & #8220; Determination of the Elementary School Program Implication Questionnaire& #8221; developed by the researchers. Frequencies and percentages were calculated to analyze the data. The results of the study showed that the teachers cannot carry out the activities effectively, they cannot select techniques and methods complying with the content and they cannot use assessment techniques appropriate for evaluating the students& #8217; gains. As a conclusion, it was found that 2005 elementary school program has not been implemented effectively.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePre-service teachers’ opinions about the application level of elementary school programen_US
dc.item-title.alternativeÖğretmen adaylarının ilköğretim programının uygulanma düzeyine ilişkin görüşlerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster