• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ergenlerin arkadaş bağlılığı ve internet bağımlılığının cinsiyet, ebeveyn tutumu ve anne-baba eğitim düzeylerine göre incelenmesi

Tarih

2010

Yazar

Çevik, Gülşen Büyükşahin
Çelikkaleli, Öner

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, ergenlerin arkadaş bağlılığı ve internet bağımlılıklarını cinsiyetlerine, algılanan ebeveyn tutumlarına ve ebeveyn eğitim durumlarına göre incelenmektir. Çalışma grubunu yaşları 14-19 arasında değişen toplam 437 ergen oluşturmaktadır (? yaş=15.41, 250 kız, 187 erkek). Araştırmanın verileri Arkadaş Bağlılık Ölçeği ve İnternet Bağımlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguya göre, arkadaş bağlılığı ile internet bağımlılığı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. İkinci olarak, arkadaş bağlılığı puanları algılanan ebeveyn tutumuna göre anlamlı bir biçimde farklılaşmaktadır. Üçüncü olarak, anne eğitim durumuna göre ergenlerin arkadaş bağlılığı puanları farklılaşmamakta, ancak, internet bağımlılık puanları farklılaşmaktadır. Son olarak, baba eğitim durumuna göre arkadaş bağlılığı puanları farklılaşmakta, buna karşın, internet bağımlılığı puanları anlamlı bir biçimde farklılaşmamıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılıp yorumlanmıştır.
 
The aim of this study was to investigate adolescents& #8217; friend attachment and internet addiction according their gender, perceived attitudes of parents, and educational level of parents. The participation of this study consisted 437 adolescence ( & #935; age=15.41, Sd=.80, 250 female, 187 male). To collected data Friend Attachment Scale, and Internet Addiction Scale were used. Results indicated that firstly, there are positive relation between friend attachment and internet addiction. Secondly, there were significant differences in friend attachment according to perceived attitudes of parents. Third, there were no significant difference in friends attachment according to mothers educational level. Fourth, there were significant differences in internet addiction according to mother educational level. Finally, there were no significant difference in friend attachment and internet addiction according to fathers educational level.
 

Kaynak

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt

19

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNU5ESTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7442

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.