Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenler, Burcu
dc.contributor.authorKorucu, Dilek Karışan
dc.contributor.authorBilican, Kader
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:12Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRek1UazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7704
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı ortamına yönelik algıları ile fen ve teknoloji laboratuvar dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma grubunu üç farklı ilde yer alan eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının laboratuvar öğrenme ortamı ile ilgili görüşlerinin saptanabilmesi için Fraser, Giddings ve McRobbie (1992) tarafından geliştirilen ve Özkan, Çakıroğlu ve Tekkaya (2006) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Fen Laboratuvarı Ortam Envanteri" laboratuvar ortamına yönelik tutumlarını belirlemek için ise; Yamak, Kavak, Canbazoğlu Bilici, Bozkurt ve Peder (2012) tarafından geliştirilen "Fen Laboratuvarına Yönelik Tutum Ölçeği" veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin kanonik korelasyon analizi PASW 21 programında CANCORR syntax yazılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, fen laboratuvarı ortamına yönelik algı veri setinde yer alan öğrenci ilişkileri, ders-laboratuvar ilişkisi, laboratuvar kuralları ve laboratuvar malzemeleri değişkenleri ile fen ve teknoloji laboratuvar dersine yönelik tutum veri setinde yer alan laboratuvarın önemi, laboratuvar dersi ve araç-gereç değişkenleri arasında pozitif bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research explored the relationship between the pre-service primary teachers' perception of science laboratory learning environment and their attitudes towards science and technology laboratory course. The sample of the study consisted of 244 preservice primary teachers enrolling teacher education programs in three different Turkish state universities in three different regions of Turkey. The Science Laboratory Environment Inventory was used to investigate preservice primary teachers' perceptions related to science laboratory learning environment. The Attitude Scale Towards Science Laboratory Scale was used to explore pre-service primary teachers' attitudes towards science laboratory course. Canonical correlation analysis was run through PASW 21 program by writing CANCORR syntax to analyze data. The analysis of data revealed positive relationship between perceptions of pre-service teachers' science laboratory learning environment and their attitudes towards science laboratory course. The positive relationship was detected between the sub-variables peer; relationships under the category of perceptions of science laboratory learning environment and the sub variables importance of laboratory, use equipment in laboratory course, and laboratory materials under the category the main variable of attitudes towards science laboratory course.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvarına Yönelik Algı ve Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigating Pre-Service Primary Teachers' Perception and Attitudes towards Science and Technology Laboratoryen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYard. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği; Yard. Doç. Dr., Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D; Yard. Doç. Dr., Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği A.B.Den_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster